Søger opskrift på: Laab Nuer Udon City
Fra : M@rk

Dato : 14-03-03 21:34

Hej gruppe,

nu har jeg søgt alle andre steder uden held og håber derfor, at der
sidder en i denne gruppe, med svaret på min søgen

Jeg leder efter en opskrift på "Laab Nuer Udon City", som er en
Thailandsk ret, bestående bl.a. Oksekød ("Nuer"), rødløg, forårsløg &
Chili.

Jo tættere opskriften er på den originale thai-opskrift, jo gladere
bliver jeg )

Med krydsede fingre

/Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 15-03-03 05:59

"M@rk" <unknown@vosborg.invalid> skrev i en meddelelse...

> [...]
> Chili.
>
> Jo tættere opskriften er på den originale thai-opskrift, jo gladere

Søgte via Google på "Laab Nuea" (Ground Beef Salad / = kødfarssalat) ..
... 8 sek. - Vupti!

Nedenstående links synes at indeholde nogle af de nævnte ingredienser..
http://fidotel.com:81/public/forums/cooking/recipes/R4968.htm

eller her..
www.thaitable.com/Thai/recipes/Rshow.asp?C='Thai'&R='Laab'

PS: "Udon" er vist blot navnet på en/et by/område i nordøst Thailand.

Go' Weekend!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Salmonella:
En fødevarekontrol har afsløret den resistente salmonellabakterie i to
typer kødpålæg, derfor tilbagekalder Skare Food A/S nu de to typer.
Pålægget er solgt som røget filet.
www.netdoktor.dk/nyheder/index.asp?y=2003&m=3&d=12#id94708

Fra : M@rk

Dato : 15-03-03 21:58

Sat, 15 Mar 2003 05:58:40 +0100, berigede "Peter W. Bosse"
<peterw.bosse@get2net.dk> dk.kultur.mad+drikke med:

>Søgte via Google på "Laab Nuea" (Ground Beef Salad / = kødfarssalat) ..
>.. 8 sek. - Vupti!

Jamen det er da herligt - for at have en sådan ekstrem succes, så
kræver det dog i dette tilfælde, at man skal kunne så meget Thai, at
man selv kan erstatte "Laab Nuer Udon City" med "Laab Nuea" og da jeg
ikke kan dette, så kan jeg desværre ikke selv initiere en 8 sekunders
succes )

>Nedenstående links synes at indeholde nogle af de nævnte ingredienser..
>http://fidotel.com:81/public/forums/cooking/recipes/R4968.htm
>www.thaitable.com/Thai/recipes/Rshow.asp?C='Thai'&R='Laab'

Begge opskrifter peger absolut i den rigtige retning, særligt billedet
på: www.thaitable.com ser "rigtigt" ud - vi har fået denne ret mange
gange i Danmark, desværre uden at vide at det var den - og hvordan
skal det så forstås - jo, de gange vi har fået den i Danmark har det
nærmest smagt, som en våd Old English Sheepdog lugter

Så i lyset af ovenstående, så glæder jeg mig meget til, at lave "the
real deal" snarest!

>Go' Weekend!

U 2 - tak for indsparket

/Mark

Fra : Søren

Dato : 15-03-03 17:34

Prøv dette:

Oksekød med chili (4 pers.)

Skiver af oksekød med rød peber, koriander, hvidløg og masser af chili.

2-3 udkernede, røde chili
1 løg i kvarter
3 fed hvidløg uden skal
3 spsk vegetabilsk olie
500 g tykstegsfilet i tynde skiver
1 spsk østerssauce
2 spsk fiskesauce
4 spsk vand
1 udkernet, rød peber i skiver
2 spsk hakket, frisk koriander

1.. Kør chili, løg og hvidløg til en næsten line puré i
foodprocessoren/blenderen.
2.. Varm 2 spsk olie op i en wok eller stor sauterpande. Steg kødet, til
det er pænt brunet (del skal muligvis gøres i flere omgange) og stil det til
side.
3.. Kom den sidste skefuld olie i panden og lynsteg chilipastaen ved
moderat varme i 4 minutter, til det er gyldenbrunt.
4.. Kom oksekød, østerssauce, fiskesauce, vand og rød peber i panden og
steg det i yderligere 2 minutter, til kødet et stegt.
Server retten drysset med hakket koriander.

Monstro det er den, du søger??

mvh,
Søren

Fra : M@rk

Dato : 15-03-03 21:50

Sat, 15 Mar 2003 17:34:09 +0100, berigede "Søren" <virgilante@sol.dk>
dk.kultur.mad+drikke med:

>Monstro det er den, du søger??

Det er absolut ikke utænkeligt - jeg vil snarest muligt følge din
opskrift og lade mine øjne og smagsløg finde ud af, om det monstro
ikke er denne jeg har ledt efter

Tak for indsatsen

/Mark

Fra : Jane

Dato : 15-03-03 17:41

Her er et fint link på dansk, hvis du er :) for Thai mad

http://home6.inet.tele.dk/tsr/index.htm

Hilsen
Jane

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 15-03-03 20:43

> Her er et fint link på dansk, hvis du er :) for Thai mad
>
> http://home6.inet.tele.dk/tsr/index.htm

Hej Jane

Hvad skal man lige bruge siden til, når der ingen opskrifter er?!.

Mvh.
Mette

Fra : Davidsen

Dato : 16-03-03 00:22

> Hej Jane
>
> Hvad skal man lige bruge siden til, når der ingen opskrifter er?!.
>
> Mvh.
> Mette

Øh...?
Ca. 50 opskrifter = ingen opskrifter ???
Prøv igen

Mvh
Davidsen

Fra : Jane

Dato : 16-03-03 16:46

Der er da rigtig mange. Klik på opskrifter ude til venstre, så kommer de
frem i alfabetisk orden, så kan du blot vælge.
Hilsen
Jane

Fra : Jane

Dato : 16-03-03 16:49

Fra : Jane

Dato : 16-03-03 17:01

"Mette Nylander Sørup" <mette@countryfan.dk> wrote in

> [...]
Der er da rigtig mange. Klik på opskrifter ude til venstre, så kommer de
frem i alfabetisk orden, så kan du blot vælge.

Venlig Hilsen
Jane

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 17-03-03 04:45

"Jane" <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> skrev flere gange...

> Der er da rigtig mange. Klik på opskrifter ude til venstre, så kommer de
> frem i alfabetisk orden, så kan du blot vælge.

Alle gode gange tre!! Dit sidste indlæg var det mest korrekte.

Dvs... man svarer under det der svares på. Eller sagt på en anden måde..
der svares under det man svarer på. )

Kom igen Jane!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Madpakkeservice:
MadpakkeService kommer hver fredag i din inbox: En ny opskrift
på noget lækkert til madpakken, ideer til sundt guf og gode staldtips
om indpakning, kræsenhed mm...
www.fi.dk/mad/madpakkeservice/

Fra : Jane

Dato : 18-03-03 17:24

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> wrote in

> [...]
>
> Alle gode gange tre!! Dit sidste indlæg var det mest korrekte.
>
> Dvs... man svarer under det der svares på. Eller sagt på en anden måde..

Ja jeg ved ikke hvad der er sket, undskyld.

> Kom igen Jane!

Så vil jeg prøve at komme igen :)

--
Venlig Hilsen
Jane

Fra : M@rk

Dato : 15-03-03 21:49

Sat, 15 Mar 2003 17:41:15 +0100, berigede Jane
<nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> dk.kultur.mad+drikke med:

>Her er et fint link på dansk, hvis du er :) for Thai mad

Super - det vil jeg kaste mig frådende over

/Mark