Always On My Mind
Fra : Thomas

Dato : 14-03-03 19:20

Hejsa

Det sidste lange stykke tid har der kørt en reklame for
en eller anden ost i fjernsynet. I reklamen hører man den
sang der hedder "Always On My Mind"...
Jeg ved at Pet Shop Boys har indspillet den... Men er det
dem der har skrevet den? Er der evt. andre der har
indspillet den sang??

Mvh. Thomas

Fra : PsykoFrans

Dato : 14-03-03 19:27

Elvis tror jeg......

Fra : Søren Rohde

Dato : 15-03-03 14:35

"PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> skrev
> Elvis tror jeg......

Ja Elvis indspillede den først, men jeg synes nu at Pet Shop Boys har gjort
sangen ære med deres version som stadig holder.

--
Mvh. Søren Rohde

Tjek vores hjemmeside for køb og salg:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Michael Castensen

Dato : 15-03-03 15:52

"Søren Rohde" <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote in

> "PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> skrev
>
> Ja Elvis indspillede den først, men jeg synes nu at Pet Shop Boys har
> gjort sangen ære med deres version som stadig holder.

Jeg vil nu tillade mig at mene, at Elvis' version også stadig holder.

Fra : Mizar

Dato : 14-03-03 19:30

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> wrote in message news:3e721daa$0$32036$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg ved at Pet Shop Boys har indspillet den... Men er det
> dem der har skrevet den? Er der evt. andre der har

Den tilhører såmænd en vis Hr. Elvis Presley

<http://www.macsvision.co.uk/midi/elvis_blue.html>

Mvh
Brian Olsen

Fra : Finn Egmose

Dato : 15-03-03 06:43

> Den tilhører såmænd en vis Hr. Elvis Presley
>
> <http://www.macsvision.co.uk/midi/elvis_blue.html>
>
> Mvh
> Brian Olsen

Der går en historie om at den oprindelig er skrevet af Willie Nelson i en
periode hvor Willie manglede penge til den næste flaske Whisky så han
solgte rettighederne til sangen for et symbolsk beløb.

Mvh. Finn

Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-03-03 10:56

Hej

> [...]
> Jeg ved at Pet Shop Boys har indspillet den... Men er det
> dem der har skrevet den? Er der evt. andre der har

Et godt sted at søge er, www.cddb.com og en søgning på "Always On My Mind"
giver dette resultat:
http://www.gracenote.com/music/search.html?q=Always+On+My+Mind&f=track&x=31&
y=15

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Per Moreau

Dato : 15-03-03 18:07

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved at Pet Shop Boys har indspillet den... Men er det
> dem der har skrevet den? Er der evt. andre der har

Det var "The King" Elvis Presley der skrev og sang den først.
Den blev dog ikke det helt store hit, men det sørgede Pet Shop Boys
så for at den gjorde alligevel.
Senere er der så kommet en del andre der også har forsøgt sig og har
floppet med deres versioner af den.
Men PSB var de eneste der kunne gøre det, at lave den til et hit.

Mvh
Per M.

Fra : Lars Bernau

Dato : 15-03-03 18:23

In article <Yw2dnXPzUIfCw-6jXTWcrg@giganews.com>, hunger@morbomail.com
says...
> Det var "The King" Elvis Presley der skrev og sang den først.

hmm... Allmusic påstår ellers at den er skrevet af Christopher, James og
Thompson. Og de plejer som regel at have ret.

Jeg mener at kunne huske at Elvis ikke skrev særligt meget af sit
materiale selv.

/Lars

Fra : Pia.H.

Dato : 15-03-03 19:28

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Thompson. Og de plejer som regel at have ret.
>
> Jeg mener at kunne huske at Elvis ikke skrev særligt meget af sit

Jeg har den på CD med Elvis og der står den er skrevet
af (James/Carson/Christopher) så Elvis er det i hvert fald ikke.

Pia

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-03-03 06:04

"Per Moreau" <hunger@morbomail.com> skrev i

> Det var "The King" Elvis Presley der skrev og sang den først.

No Way!!!

Mens vi er ved det: Kunne du ikke lige nævne en 2-3 sange som er
skrevet af Elvis Presley?

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse