Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteri-pack til 550EX
Fra : Jack

Dato : 14-03-03 19:12

Sad lige op kiggede på priser på ovennævnte - de er fuldstændig
vandvittige!!

I manuallen er jo ovenikøbet specificret hvilke batterier der er brugt i de
forskellige packs.

Det må kunne laves selv.

Selve batteridelen er ingen problem, men problemmet er selvfølgelig stikket
der skal bruges på blitzen. Er der nogen der har noget viden, eller nogen
erfaring med dette.

Jeg arbejder som elektronikmekanikker, og har derfor selv lidt
forbindelser - men hjælp ville være dejligt.

Hvis projektet lykkedes bliver i de første til at få det af vide - ikke på
vilkår vil jeg give over 1000kr. for et stik og seks genopladelige
batterier......

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-03-03 19:33

Prøv www.batterier.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-03 20:06

Ehhh, min 550EX bruger 4 AAA batterier...

--Michael

Fra : Jack

Dato : 14-03-03 20:11

Nej den bruge 4xAA (og de skal altid være i, også når du briger
battery-packs)

Problemmet er når du i løbet af en aften skal tage 150-250 billeder, så
bliver du træt af hele tide og skulle løbe efter nye batterier. Desuden for
du en betydelig hurtigere genopladning af blitzen ved ekstern forsyning.