Web-server da kan håndtere JSP og servlet
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 14-03-03 18:23

Jeg sidder her i et eksamensprojekt i JSP og bruger Tomcat V4.01 som
web-server. Problemmet er bare, at den tilsyneladende er åndsvag langsom.
Det kan tage den omkring 1 minut at behandle, em simple side med 4 liner
out.print

Findes der en anden og ikke mindst hurtiger web-server, som er lige så nemt
at bruge

Allan Bach

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-03-03 19:31

Allan Schuster Bach wrote:

> [...]
> Det kan tage den omkring 1 minut at behandle, em simple side med 4 liner

Vi (som jeg skriver, når jeg ikke selv har været med til det praktiske) har
lavet en test, hvor Tomcat kunne levere mellem 140 og 210 sider pr. sekund
(Resin leverede i samme setup 130 til 170 sider/s). - Første visning af siden
tager naturligvis længere tid, men 1 minut lyder helt vildt.
- Uden at kunne komme med et bud på problemet, tror jeg ikke Tomcat i sig
selv har skylden (men måske er der et opsætningsproblem).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 14-03-03 19:54

> [...]
sig
> selv har skylden (men måske er der et opsætningsproblem).

Nu ruller den på en Windows 2000 Advance server, men det skulle vel ikke
gøre nogen forskel. Men den bruger sgu 98 % af cpu tiden. Efter at jeg har
slået den ihjel (genstartet servicen køre den nu fornuftig igen). Har du
nogen ide om hvad der eventuelt kunne være galt

Allan Bach

Fra : Flemming Mertz

Dato : 14-03-03 20:06

Hej Allan

Jeg har ikke den store erfaring med windows servere, men hvis vu vil finde
ud af om det er kombinationen af Tomcat og Windows der er problemet, kan du
prøve at installere resin (www.caucho.com). Den er supernem at installere,
og hvis du undlader at installere den som service, burde den kunne give dig
et svar.

Alternativt kan du, hvis Tomcat er sat op til at bruge javac til at
kompilere siderne med, prøve at installere jikes. Den er en god del
hurtigere, men jeg tror nu alligevel ikke det kan være så vildt, så det er
nok til at løse den situation du skitserer.

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-03-03 12:53

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> writes:

> Det kan tage den omkring 1 minut at behandle, em simple side med 4 liner
> out.print

Det lyder som om en ekstra RAM-klods vil gøre underværker.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 15-03-03 12:59

> Det lyder som om en ekstra RAM-klods vil gøre underværker.

RAM kan man jo aldrig få for lidt af. Men der er 512 MB i. Og den ruller
fint SQL-server og MS IIS uden nogen problemer overhovedet. Så er er "helt"
sikker på, at det ikke er der problemet er.

Allan Bach

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-03-03 15:23

> RAM kan man jo aldrig få for lidt af. Men der er 512 MB i. Og den ruller
> fint SQL-server og MS IIS uden nogen problemer overhovedet. Så er er "helt"
> sikker på, at det ikke er der problemet er.

Eftersom Tomcat ikke er så langsom i sig selv, må der være noget andet
galt. Tidsperioden på cirka 1 minut kunne antyde at din DNS-opsætning
måske ikke var i orden?

Alternativt så prøv med Resin - den kører ok og er gratis så længe du
ikke går i drift.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Allan Weber

Dato : 15-03-03 14:42

Hver gang en jsp side vises for første gang, bliver den kompileret til en
servlet, og tager derfor lidt lang tid om at blive vist første gang. Hvis I
hele tiden retter i jsp filen kan det måske være derfor.

Alternativt kan I prøve Suns gratis J2EE server som følger med til J2EE.

Allan Weber

Fra : Morten

Dato : 15-03-03 15:18

Allan Schuster Bach wrote:
> [...]
> out.print
>
> Findes der en anden og ikke mindst hurtiger web-server, som er lige så nemt

Prøv at opgrader til den seneste 4.X version (4.1.18 mener jeg).

Fra : Michael Berg

Dato : 17-03-03 16:39

Hej - må vi se noget af det JSP der tager så lang tid?

Mvh Michael
www.key2know.dk