Hjemmebagt brød indlands som udenlandsk
Fra : René Hansen

Dato : 14-03-03 16:09

Hej

Jeg går pt hjemme med min lille nyfødte søn og nyder den første tid. Mens
han sover kunne jeg godt tænke mig at lave dels lidt godt morgenbrød men
også brød til aftensmaden.

Morgenbrød ja findes der meget andet end franskbrød og krydderboller. Er
lidt træt af det og kunne godt tænke mig lidt inspitation fra Jer

Så er der det udenlandske brød primært til aftensmaden. Jeg har allerede
forsøgt mig med ciabattaboller som blev temmelig vellykket.

Det ville bare være dejligt med en opskriften på et ikke alt for FEDT
rugbrød fyldt med kerner.

Jeg ved godt en del kan købes som færdigblandinger men synes det er lidt
kønsløst. Der er noget over at lave det fra bunden af. "Hjemmegjort er
velgjort"

Jeg håber ikke det er altfor overskueligt med alle disse ønsker

God weekend folkens

Mvh Rene

Fra : Lykke

Dato : 14-03-03 18:41

du søger typer af rugbrød...men har du lyst til opskriften på tomatbrød?
som er et lyst, blødt brød, rigtig delikat.

Fra : Pia J

Dato : 14-03-03 18:41

"Lykke" <rodin@nyka.dk> wrote in message
> du søger typer af rugbrød...men har du lyst til opskriften på tomatbrød?
> som er et lyst, blødt brød, rigtig delikat.

Hvis ikke Rene har, så har jeg....

:Pia

Fra : René Hansen

Dato : 14-03-03 18:53

Hej

Det har René lyst til at få. Tak for tilbudet alt hvad der har med
brødopskrifter at gøre er meget velkommen

mvh René

Fra : Line

Dato : 14-03-03 19:03

"René Hansen" wrote:

[snip]

> Det ville bare være dejligt med en opskriften på et ikke alt for FEDT
> rugbrød fyldt med kerner.

Hejsa Renè.

Er du ude efter surdejsrugbrød, eller kan andet også have interesse? Jeg har
opskriften på et superlækkert og supernemt rugbrød m. sirup og maaaaaaasser
af kerner - og selv jeg kan finde ud af at bage det!

Mvh. Line

Fra : René Hansen

Dato : 14-03-03 19:57

Hej Line

Skyd løs alt har interesse

mvh René

Fra : Line

Dato : 18-03-03 14:07

"René Hansen" wrote:

> Hej Line
>
> Skyd løs alt har interesse
>
> mvh René

Hejsa Renè.

Undskyld den lidt lange svartid; jeg håber, du & din familie ikke er sultet
ihjel i mellemtiden.
Nå, men opskriften er som følger:

1 dl. havregryn
1 dl. sesamfrø
1½ dl. hørfrø
1½ dl. knækkede rugkerner
1½ dl. hvedeklid (kan erstattes af havregryn)
1 2/3 dl. groft rugmel
2 dl. grahamsmel
3 dl. sigtemel
5 dl. hvedemel
1 tsk. salt
5 tsk. natron
1 dl. lys sirup
1 l. kærnemælk

Bland de tørre ingredienser i en _stor_ skål, rør kærnemælk og sirup i og
rør dejen godt sammen. Hæld dejen over i 2 smurte 1½ l. forme og strø evt.
lidt frø på toppen. Bages på næstnederste rille v. 175 grader i ca. 1½ time.
Læg alufolie over mod slutningen, hvis brødene er ved at blive for mørke.
Afkøles på rist og spises med stort velbehag!

Som du kan se: en meget nem opskrift! Jeg er begyndt at bruge mørk sirup i
stedet for lys - med gode resultater.
God appetit.

Mvh. Line

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 17-03-03 16:21

> [...]
> velgjort"
>
> Jeg håber ikke det er altfor overskueligt med alle disse ønsker

Jeg syntes du skulle prøve denne opskrift på morgenbrød, den har jeg lavet
gennem mange år.

100 gr. magerine smeltes, kom ½ l. gaio naturel i, lidt salt, varmes til 37
gr.
20 gr. gær.
evt. lidt sukker eller honning, 1-2 spsk.
125 gr. spelt mel.
ca. 100 gr. groft hvedemel.
mel indtil dejen er som den skal være.
hæves i 3-4 timer.
rulles til boller, ca. 20-25 alt efter størrelse.
pensles med æg, drysses med birkes, eller cesamfrø.
efterhæve i ½ time.
bages i 25 min. ved 200 gr.

Kurt
Odense

Fra : René Hansen

Dato : 18-03-03 12:35

Hej Kurt

Den er hermed printet. Tusind tak for det den lyder spændende

mvh René