Inkasso
Fra : Vittel

Dato : 14-03-03 13:00

Hej Gruppe

Har en ven der er erklæret insolvent i fogedretten...

Han har nu modtaget brev fra en af sine kreditorer der meddeler at deres
konsulent vil møde op hos ham på hans bopæl jvf. § 12 i inkassoloven.

spørgsmålene er derfor ...

1. er han forpligtiget til at være hjemme ? (de skriver konsulenten kommer
uanmeldt hvis han ikke er hjemme den pågældende dag)

2. Skal han lukke konsulenten ind eller har han ret til at afvise ham ved
døren og henvise "forhandlingerne" til fogedretten?

3. når der foreligger en insolvent erklæring - hvorfor møder konsulenten så
op ?

på forhånd tak

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-03-03 14:17

In article <8vjca.2003$xD4.123@news.get2net.dk>, Vittel wrote:
> [...]
>
> 1. er han forpligtiget til at være hjemme ? (de skriver konsulenten kommer
> uanmeldt hvis han ikke er hjemme den pågældende dag)

Nej.

> 2. Skal han lukke konsulenten ind eller har han ret til at afvise ham ved
> døren og henvise "forhandlingerne" til fogedretten?

De eneste der har krav på at komme ind er som udgangspunkt politiet
med en kendelse eller fogeden med følge.

> 3. når der foreligger en insolvent erklæring - hvorfor møder konsulenten så
> op ?

Han forsøger at komme foran de andre kreditorer, og håber på noget
frivilligt inden de andre kommer.

Jeg ville ringe og tilbyde ham 10% af gælden for at nedskrive den helt,
eller holde sig væk.

Fra : Jan Rysz

Dato : 14-03-03 14:51

> konsulent vil møde op hos ham på hans bopæl jvf. § 12 i inkassoloven.

Jeg har modtaget en lignende skrivelse idag, og det er osse ok med mig,
hvis de vil spilde deres tid....

Men sagen er den at inkassofirmaet har overtaget gælden fra en anden
advokat, og at den sidste skrivelse jeg modtog fra den gamle advokat, var at
min eks-kæreste ( som gælden er stiftet med ) havde lavet en afdragsordning
dengang.

Derefter Skriver det nye inkasso-firma til mig idag, at De har overtaget
gælden, og vil have mig til at skrive under på en afdragsordning, og at de
lige vil kigge forbi, hvis jeg ikke kontakter dem med det samme.

Jeg har ikke modtaget noget brev om at gamle ordning med eks´en ikke er
overholdt.

Sagen har aldrig været i fogedretten.

Behøver jeg overhovedet at skrive under på noget som helst, når jeg har fået
oplysninger, om at gælden er under afbetaling, sådan rent juridisk ?

Jan Rysz

Fra : Tommy Hasen

Dato : 14-03-03 21:35

> Jeg har modtaget en lignende skrivelse idag, og det er osse ok med mig,
> hvis de vil spilde deres tid....

Er det CIS inkasso ?
Jeg fik samme brev for nyligt, jeg skrev til dem, at de ikke ville blive
lukket. De mødte dog op mens jeg ikke var hjemme og havde smidt en seddel i
postkassen, at de ville komme igen. Jeg ringede til advokatfirmaet og
fortalte at de ikke var velkomne, siden har jeg ikke hørt noget.

Vh
Tommy

Fra : Vittel

Dato : 14-03-03 22:10

Hej Tommy (og jer andre)

>Er det CIS inkasso ?<

Har netop snakket med "kammien" - og ja det er CIS inkasso ...

Jeg har foreslået ham at ringe til dem og meddele dem at han har afgivet
insolvens erklæring i fogedretten... det er vel ikke et "dumt" råd ?

Fra : Jan Rysz

Dato : 16-03-03 11:26

> Er det CIS inkasso ?

Ja det er det.