Kolestorol
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 14-03-03 10:09

Hej -

Jeg har ved blodprøve i fastende tilstand fået målt mine kolestoroltal.

Resultatet vil jeg ikke ud med.

Jeg har fået oplyst to tal. Det ene skulle helst være ca. 6,0 - og det andet
skulle helst være ca. 2,5.

Jeg var en anelse fraværende, da jeg modtog resultatet telefonisk. Derfor
har jeg ikke forstået, hvad de to måletal er udtryk for.

Er der nogen i dette forum, der kan hjælpe?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 14-03-03 22:46

"Jan Bang Jensby" <jensby@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg ikke forstået, hvad de to måletal er udtryk for.
>
> Er der nogen i dette forum, der kan hjælpe?

Hej

Du kan læse mere her: http://www.hjerteforeningen.dk/dbartikler/00000515.htm

og http://www.hjerteforeningen.dk/index.asp?MenuID=515

du kan også selv slå op på Google og søge på kolesteroltal - det var her jeg
fandt disse sites.

VH Birgitte

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-03-03 00:17

"Birgitte Abkjær" skrev

[...]

Tak til Birgitte!

Disse sites besvarer desværre ikke mine spørgsmål. Jeg har fået oplyst to
måle-tal. Hvorfor - og hvad er de udtryk for?

Tro mig: Jeg har søgt og søgt via alverdens søgemaskiner. Det ender vel med,
at jeg må kontakte min læge igen. Det vil imidlertid ødelægge min statistik
over antal af konsultationer (ca. et hvert andet år).

Hilsen Jan

Fra : Paul Palludan

Dato : 15-03-03 09:48
Fra : Paul Palludan