Hestefrikadeller? Hermann Holm
Fra : Rømer

Dato : 14-03-03 07:59

Øh...hvordan? Hermann Holm fik det i torsdags.
Jeg har altid ment frikadeller skulle laves af lyst kød - hakkebøffer af
mørkt.
Jeg har prøvet at lave frikadeller af hakket oksekød og synes det blev lidt
underligt.
Men hestefrikadeller?

Vil du fortælle lidt om det?

Fra : Hermann Holm

Dato : 14-03-03 12:17

"Rømer" <fupkonto@hotmail.com> wrote in

> [...]
> af mørkt.
> Jeg har prøvet at lave frikadeller af hakket oksekød og synes det blev

Ja, problemet er, at jeg for ca. 15 år siden var vegetar i 3 år. Da jeg
startede med at spise kød igen, viste det sig at jeg fik det dårligt af
svinekød. Det var jo ikke så godt, da det jo er så sundt med alle de
medicinrester der var i svinekød

Frikadeller laver jeg af hakket hestekød, oksekød eller lammmekød. Samme
opskrift som til alm. frikadeller, d.v.s. kød, mel, æg, løg og krydderier.

Selvfølgelig bliver de anderledes end alm. frikadeller i både smag og
konsistens, men man vænner sig hurtigt til det.

Den samme fars (uden løg)kan også bruges til kødboller (boller i karry,
spagetti og kødboller).

Hermann Holm

Fra : Rømer

Dato : 14-03-03 18:35

Takker - så skal jeg bare have fat i en lokal slagter, der fører hestekød.

Fra : Hermann Holm

Dato : 14-03-03 22:19

> Takker - så skal jeg bare have fat i en lokal slagter, der fører
> hestekød.

Hvis det er i København-området kender jeg et par stykker.

Hermann Holm

Fra : Rømer

Dato : 16-03-03 11:56

Nahh - jeg bor helt ovre på den anden side - Esbjerg...