Arkivdeling kan ikke slås til
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-03-03 07:31

Jeg har nu endelig fået købt min 12" PowerBook, og den er skøn! Det
tager lidt tid at vænne sig til Mac OS X, men faktisk går det bedre, end
jeg havde frygtet.

Nå, men ideen er, at den gamle PowerMac G3 skal fungere som
backup-maskine, og det er da også gået fint med at synkronisere mellem
de to.

Men i går gik G3'eren ned, og siden den kom op igen, kan jeg ikke starte
arkivdeling! Jeg får bare beskeden: "Arkivdeling kan ikke slås til."
Øv!!! Hvad kan det mon skyldes?

Maskinerne er på et lille internt net, og begge maskiner kan gå på
internet via adsl, og det virker fint. G3'eren kører Mac OS 9.1, og
AppleTalk står til Ethernet. Hmmm.

Forslag til, hvad jeg kan gøre, modtages meget gerne...

(Jeg vender i øvrigt sikkert tilbage snart med nogle ting vdr. Mac OS X,
men det får lige vente.)

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-03-03 16:26

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
>
> Forslag til, hvad jeg kan gøre, modtages meget gerne...
>
> (Jeg vender i øvrigt sikkert tilbage snart med nogle ting vdr. Mac OS X,

Jeg har oplevet et par gange at der er gået ged i arkivdelingen. Du
kunne da prøve først at slette indstillingerne til arkivdelingen. Hvis
du har specielle opsætninger så er det måske en go' ide lige at skrive
indstillingerne ned inden du sletter dem

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-03-03 16:46

in article 1frsuog.1falmzm17jgwi8N%jjj@cyrk.dk, Jesper Juellund Jensen at
jjj@cyrk.dk wrote on 14/03/03 7:31:

> Men i går gik G3'eren ned, og siden den kom op igen, kan jeg ikke starte
> arkivdeling! Jeg får bare beskeden: "Arkivdeling kan ikke slås til."
> Øv!!! Hvad kan det mon skyldes?

Jeg mener at kunne huske et eller andet om, at det kan hjælpe at slette den
usynlige fil på din HD der hedder noget i retning af 'AppleShare PDS'.

--
/peter

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 19-03-03 21:46

Peter Kiil skrev:

> Jeg mener at kunne huske et eller andet om, at det kan hjælpe at slette
> den usynlige fil på din HD der hedder noget i retning af 'AppleShare PDS'.

Tak for rådet (også tak til Nicolai). Det var ikke det, men det fik ledt
mig på rette spor. Det viste sig, at der var en alvorlig fejl på
harddisken, og jeg måtte genformatere (med grundformatering, så det tog
en krig). Nu er maskinen på banen igen.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 20-03-03 01:54

> [...]

> mig på rette spor. Det viste sig, at der var en alvorlig fejl på
> harddisken, og jeg måtte genformatere (med grundformatering, så det tog

Altid irriterende med en formatering... Men herligt det virker.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk