Torsdagsmad 13.03.03
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 13-03-03 21:13

Så er vi derhenne igen.

Her blev det til gammeldags, grydestegt kylling med appesinsovs, kartofler
og råkostsalat.

Mvh. Renate

Fra : Hauge

Dato : 13-03-03 21:33

Hejsa

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message
> Her blev det til gammeldags, grydestegt kylling med appesinsovs, kartofler
> og råkostsalat.

Næsten det samme her, havde overarbejde, så det blev til grillen:

½ kylling, fritter og argurkesalat + remoulade

Mvh Hauge

Fra : Zarh

Dato : 13-03-03 21:45

Resten af svensk pølsegryde fra i går.

Fra : stinne-rune

Dato : 13-03-03 21:52

Jeg kan tilslutte mig med en gang frikadeller og kartoffelmos.

Stinne

---

Fra : lene vang

Dato : 13-03-03 21:55

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
> Så er vi derhenne igen.
>
> Her blev det til gammeldags, grydestegt kylling med appesinsovs, kartofler
> og råkostsalat.
>
> Mvh. Renate

Hejsa Renate
Jeg vil gerne høre om det er muligt at vriste opskriften ud af dig :)
For det lyder som en lækker ret.

Med venlig hilsen

Lene Vang

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 13-03-03 22:13

"lene vang" <lenevang@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hejsa Renate
> Jeg vil gerne høre om det er muligt at vriste opskriften ud af dig :)

Hej Lene,

Øhhh, opskrift er måske så meget sagt. Det var bestemt ganske uden kogebog
det hele forgik. *G*
Du bruner kyllingen (evt. fyldt med persille) i *smør (Jaja, margarine kan
vel også gå Salt, peber, en smule vand ved....i ca. en timestid i "den
store gryde".
Sovsen lavede jeg af skyen. Jeg var doven i dag og gad ikke en opbagning,
men nøjedes med at jævne med mel. Du tilsætter ca. saften fra en ½ appelsin
til ½ liter sky. Råkosten var ikke noget at skrive hjem om. Revne gulerødder
med sukker og citronsaft.....evt. rosiner. Kartoflerne giver vist sig selv.

Velbekomme

Mvh. Renate

Fra : lene vang

Dato : 13-03-03 22:21

> [...]
gulerødder
> med sukker og citronsaft.....evt. rosiner. Kartoflerne giver vist sig

Hej Renate
mange tak skal du ha.
den skal bestemt prøves, vi er køret totalt surt i det her hjemme med
madlavning. Vi kan simpelthen ikke finde på hvad vi skal lave. Så det er
rigtig rart at man kan få nogle gode ideer her.

Hilsen
Lene

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 13-03-03 22:00

On Thu, 13 Mar 2003 21:13:08 +0100, "Renate Jacobsen"
<renate@bgprint.dk> wrote:

>Så er vi derhenne igen.

Jeps

Det måtte jo komme - efter snart 13 år på Østersøens Perle, smagte (og
tilberedte) jeg for første gang "Bornholmerhane" ledsaget af kogte
kartofler samt grønne asparges/forårsløg, der fik et minut i kogende
vand.

Opskriften på Bornholmsk stegt hane findes her:

http://www.de-groenne-slagtere.dk/opskrifter.htm

Det kunne jeg godt finde på at sætte til livs en anden god gang (måske
næste gang gemalen falder over tilbud på Bornholmerhanen )

Hjerteligst
Dorte

--
www.bornholm.nu
Debat

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-03-03 22:16

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jeg godt finde på at sætte til livs en anden god gang (måske
> næste gang gemalen falder over tilbud på Bornholmerhanen )

Bornholmerhaner er næsten altid til at købe for en rimelig pris i vores
lokale Fakta (ca. 25 kr. billigere end i Brugsen/Føtex) - og dermed vel
sagtens også alle andre Fakta'er?
Ja, de er bedre end alle andre former for kylling: saftige, møre og bare
go'e.
Jeg har altid én liggende i fryseren.

Hilsen Inger

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-03-03 21:55

Hejsa

Her i huset fik vi plankesteak, bagte kartofler og salat, mums det var godt.

mange hilsner fra
Bolette

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-03-03 22:16

<renate@bgprint.dk> wrote:

>Så er vi derhenne igen.
>
>Her blev det til gammeldags, grydestegt kylling med appesinsovs, kartofler
>og råkostsalat.

Hvad er formålet med de her tråde (generelt, ikke specielt møntet på
dig)?
Er det virkelig interessant at læse om., at andre har hentet mad fra
grillen, spist rugbrødsmadder eller leftovers? I så fald vil jeg
forslå nye tråde som f.eks. fredagsopvask, lørdagsopkast,
søndagsbremsespor (alt sammen madrelateret

Lars

Fra : Homer

Dato : 13-03-03 22:30

Lars Jensen wrote:

> Hvad er formålet med de her tråde (generelt, ikke specielt møntet på
> dig)?

Kan du virkelig ikke se det? Indrømmet, der kommer en del "støj" med,
altså indlæg, hvis relevans må være yderst begrænset for stort set alle,
men se fx. på news:Ee6ca.125880$Hl6.11259163@news010.worldonline.dk, som
er et indlæg fra aftenens tråd. Lene fatter interesse for Renates
kyllingeopskrift bare ved at se på ingredienser og sammensætning (går
jeg ud fra) og har mulighed for at spørge videre ind.

Trådene bibringer dermed af og til inspiration til at variere læsernes
aftenmåltider, uden at man selv i forvejen skal have en idé. Jeg får tit
noget ud af trådene, kan ikke se problemet i at have dem, og forstår
ikke at skribenterne i dem skal chikaneres (ikke møntet på dig, Lars).

Homer.
- The temptation to form premature theories upon
insufficient data is the bane of our profession.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-03-03 22:29

"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er formålet med de her tråde

Det skal jeg sige dig, man kan faktisk blive temmelig inspreret til nye og
spændende ting. Og som jeg også før har nævn over for ham hr bosse der også
brokker sig over vores andres torsdagsmad, kan jeg kun sige én ting, spring
let og elegant om de indlæg, der er jo ingen der tvinger jer til at læse
med.

Prøv engang at se hvor mange der engentlig synes det er en god idé, det
siger jo ligesom at der er MANGE der synes der er sjov/spændende og
lærerige.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 13-03-03 23:32

"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er formålet med de her tråde (generelt, ikke specielt møntet på
> dig)?

Hej Lars,

Nej, men jeg vil da gerne lige svare alligevel.

> [...]
> forslå nye tråde som f.eks. fredagsopvask, lørdagsopkast,
> søndagsbremsespor (alt sammen madrelateret

Ja, ind imellem falder jeg over en idé til aftensmaden, og det tror jeg også
andre gør. Vi kender det vist godt allesammen. Ingen ideer til aftensmaden,
derfor bliver det ofte det samme om og om igen. Det har disse tråde ændret
på her hos os.
Hvis du mener at lørdagsopkast kan inspirere, er jeg da fløjtende ligeglad
med om du laver nok så mange tråde.
Jeg læser dem bare ikke. Og hvis du mener at torsdagsmad ikke intresserer
dig, så kan du jo bare springe dem over, ikke sandt.

Mvh. Renate, der for allersidste gang kommenterer disse åndsforladte indlæg,
om hvorvidt dette eller hint er relevant eller ej.

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-03-03 23:47

On Thu, 13 Mar 2003 23:32:01 +0100, "Renate Jacobsen"
<renate@bgprint.dk> wrote:

>"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Mvh. Renate, der for allersidste gang kommenterer disse åndsforladte indlæg,
>om hvorvidt dette eller hint er relevant eller ej.

Som må du sørme undskylde at jeg spurgte - men du kunne jo bare lade
være med at svare

Fra : Hermann Holm

Dato : 13-03-03 22:56

> Så er vi derhenne igen.

Hestefrikadeller, ris og karrysovs m. grøntsager

Hermann

Fra : Nielsen

Dato : 13-03-03 23:21

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev........
> Så er vi derhenne igen.

Vi tændte op i weber-grillen og lavede helstegt kylling. Dertil fik vi
kartoffeltern stegt med lidt smør og flydende rørsukker samt mine
"hjemmebryggede" hvidløgsgrillbrød (tilbehøret blev også lavet på grillen).

Nielsen

Fra : Bro

Dato : 14-03-03 02:46

Pasta med spinat-flødesovs og laks + parmesan.
Det tog 15 minutter at lave - og MUMS hvor det smager.

:) Helle

Fra : Padmé

Dato : 14-03-03 05:52

Her blev det til:
spaghetti med en blanding af cherrytomater, mozzarella, parmesan, basilikum
og sprødstegt parmaskinke.

Go' weekend
Padmé

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 14-03-03 09:26

Hos os stod torsdagsmenuen på en hjemmebrygget karrysuppe med rejer og
masser af grønsager. Det smagte fremragende.

Mvh.
--
Mette Nylander Sørup
mette@countryfan.dk

Fra : Sofie Kurland

Dato : 14-03-03 14:22

Hjemmelavede samosaer m. kartoffel/ærte/løgfyld, myntedressing, kogte ris og
cherrytomater til

Sofie

Fra : Niklas

Dato : 14-03-03 19:04

"Sofie Kurland" <sofie@kurland.dk> skrev i en meddelelse news:hGkca.126625$Hl6.11316317@news010.worldonline.dk...
> Hjemmelavede samosaer m. kartoffel/ærte/løgfyld, myntedressing, kogte ris og
> cherrytomater til
>
> Sofie

Hvordan laver du dejen til samosaerne?

Venligst

Niklas

Fra : Sofie Kurland

Dato : 15-03-03 10:10

Jeg bruger faktisk bare forårsrulledej fra thaibutikken, som pensles med
olie efter jeg har kommet fyldet i, og så ind i en godt varm ovn i ca. 20
minutter, så bliver de sprøde. Man kan også friturestege, men det er ikke
altid, jeg gider have den os i hele huset. Mon ikke også forresten man kan
bruge filodej? Det tror jeg.

V.h.

Sofie

Fra : Martin Andersen

Dato : 16-03-03 18:55

Hvad er samosaer?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-03-03 19:17

Martin Andersen skrev:

> Hvad er samosaer?

En slags trekantede forårsruller med krydret fyld af fx ærter,
kartofler og kød. Meget populære i Somalien, ved jeg.

De ser så'n her ud: <http://schoolsite.edex.net.uk/42/SAMOSA.JPG>.

På <http://www.food-nepal.com/recipe/R015.htm> kan man finde en
typisk opskrift, men samosaer er lisså forskellige som de folk
der laver dem.

// Klaus

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-03-03 16:46

Rester fra igår:

kalkunret med fløde, peberfrugt, løg og 1 dåse flåede tomater...dertil
jasminris og grøn salat

Fra : Mikkel Winther

Dato : 14-03-03 15:29

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message
> Så er vi derhenne igen.

Hjemmelavet hummus, hjemmebagt brød, tomatsalat, marinerede artiskokhjerter,
marinerede grillede champignon og så lidt peberpaté og parmaskinke til
overpris fra Mad & Vin.

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 15-03-03 08:42

> [...]
> og råkostsalat.
>
> Mvh. Renate
>
> Det blev til en fantastisk sandwich med laks og hytteost.
Jeg var på arbejde og de søde mennesker, for hvem jeg skulle tage referat
havde sørme også købt mad til mig
Sandwichen var i øvrigt lavet på det nyåbnede Le Sandwicherie på Enghave
Plads Vesterbro, der hvor der tidligere lå en butik med russiske
delikatesser.
Kan VARMT anbefales

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk