Udløbsdatoen på sodavand?
Fra : Zarh

Dato : 13-03-03 16:09

Jeg har nogle sodavand som er udløbet i jan. feb måned, de har aldrig været
åbne, men tør man drikke dem?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-03-03 17:43

"Zarh" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle sodavand som er udløbet i jan. feb måned, de har aldrig
været
> åbne, men tør man drikke dem?

Jeg ved ikke, hvad "man" tør - men jeg ville gøre det uden betænkeligheder.
Med al den sukker og/eller kemi, der er i sodavand, bliver de næppe mere
sundhedsskadelige af en måned eller to ekstra.
Hvis de smager dårligt, kan du jo altid hælde dem ud.

Hilsen Inger.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 13-03-03 18:32

Zarh wrote:

> Jeg har nogle sodavand som er udløbet i jan. feb måned, de har aldrig
> været åbne, men tør man drikke dem?

Endelig! De smager sikkert ikke helt, som nye sodavand, men de er
absolut ikke farlige at drikke... Er brusen væk, bør du dog hælde dem
ud, da det kan være et tegn på mikroskopiske utætheder, som også kan
medføre bakteriedannelse.

Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"

Fra : Jørgen Hess

Dato : 13-03-03 21:12

"Zarh" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle sodavand som er udløbet i jan. feb måned, de har
aldrig været
> åbne, men tør man drikke dem?

Hvis der er kulsyre i sodavanden fejler den ikke noget. Kulsyren er
konserveringsmidlet i sodavand og øl. Om smagen har taget skade af den
lange ventetid er anden sag.
mvh
Jørgen