fra fedt til muskler...
Fra : Lars Berthelsen

Dato : 13-03-03 14:28

Lige et lille hurtigt spg. jeg har gået og tumlet med. Det siges at man godt
kan tage på når man begynder at træne, fordi fedtet bliver ombyttet med
muskler og de er tungere.....så langt er jeg med....men hvor lang tid tager
det, hvor længe skal man træne af gangen og over hvor lang en periode førend
der sker denne ombytning??
Marianne

Fra : Lars Funck

Dato : 13-03-03 14:33

"Lars Berthelsen" <lama@fjerne_dette.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tager
> det, hvor længe skal man træne af gangen og over hvor lang en periode

Hej Marianne

Det er faktisk et umuligt spørgsmål at svare på. Det er ikke sådan at når nu
har trænet x antal timer i løbet af y antal dage, så begynder din krop at
danne muskler i stedet for fedt. Fysisk træning vil næsten altid betyde at
dine muskler vokser. Det er ikke sikkert, at du også taber fedt, men din
forbrænding vil stige, så det er sandsynligt.

MVH

Lars

Fra : Lars Berthelsen

Dato : 14-03-03 09:00

Tænkte nok der ikke var et godt svar. Intet kommer nemt i denne verden,
ville ellers være dejligt hvis der havde været en rettesnor for hvor meget
man kunne træne for at omdanne. Marianne

Fra : Lars Funck

Dato : 14-03-03 10:50

> [...]
> ville ellers være dejligt hvis der havde været en rettesnor for hvor meget
> man kunne træne for at omdanne. Marianne

Faktisk er der jo et godt svar. Der er ikke en bestemt tid du skal træne før
noget sker. Derimod vil du altid have gavn af træning, næsten uanset hvor
lidt.

MVH

Lars

Fra : Mads

Dato : 08-04-03 23:10

"Lars Berthelsen" <lama@fjerne_dette.get2net.dk> wrote in

> Lige et lille hurtigt spg. jeg har gået og tumlet med. Det siges at
> man godt kan tage på når man begynder at træne

Ja det vil man altid gøre. Du skal ikke gå så højt op i vægten. Se dig i
spejlet i stedet. Er maven flad og strutter numsen (i profil), så er alt
lykke uanset hvad du vejer

> men
> hvor lang tid tager det,

Meget lang tid, så se at komme i gang.
En stor motor (kubik cm) bruger mere benzin, og store muskler brænder mere
fedt. Så træn dine ben med step, løbebånd og benbøjninger - så taber du
også resten af fedtet de andre steder.

MVH