Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PS A40 eller A60 / forskellen ?
Fra : Torben R

Dato : 13-03-03 10:34

Hej NG,

Blev tidligere her i gruppen frarådet at købe et HP Photosmart 720, og
valget
står nu imellem Canon's Powershot modeller.

På edb-priser kan jeg se at der ikke er nogen synderlig pris forskel på
modellerne
A40 og A60 ?

A60 skulle være den nye model (som afløser A30), så er A70 måske afløseren
til A40 ?

A40 og A60 har nogenlunde samme specifikationer, men der må da være en
forskel ?

Nogen som kan byde ind ?

Mit budget siger omkring kr. 3.000,00 for kamera + et 128 mb CF/SD-kort, så
total prisen
bliver ca. 3500-3600.

Fåes det bedre (Canon A40/60) i denne prisklasse ?

--
Torben R

Fra : klander

Dato : 13-03-03 11:21

> [...]

> total prisen
> bliver ca. 3500-3600.
>
> Fåes det bedre (Canon A40/60) i denne prisklasse ?

Jeg har selv et Canon Powershot A 40 og er meget godt tilfreds med det.
forskellen på de 2 digi cam er ikke stor, men stor nok da prisen kun er et
par 100 kr.
Du kan læse lidt mere om forskellen her http://www.canon.dk/index1.htm
Og Canon laver meget gode digi cams de vinder næsten altid når
der er en test af kameraer.

Kurt

Fra : Torben R

Dato : 13-03-03 11:40

> [...]
> Du kan læse lidt mere om forskellen her http://www.canon.dk/index1.htm
> Og Canon laver meget gode digi cams de vinder næsten altid når

**

Hej Kurt, tak for linket. De ser jo umiddelbart ens ud, A60 har dog 16mb
indbygget.

Ved du om A60 kan acceptere et CF kort på 256 MB ? jeg så et på nettet til
kun kr. 700,00

--
Torben R

Fra : Brian Nilsson

Dato : 13-03-03 12:01

"Torben R" skrev:
> Ved du om A60 kan acceptere et CF kort på 256 MB ? jeg så et på nettet til
> kun kr. 700,00

Jeg bruger 256 MB i mit Canon PowerShot A40, og det virker fint, men jeg ved
så ikke om det samme glæder A60

--
- mvh. Brian Nilsson - solarbln@yahoo.dk -
http://home19.inet.tele.dk/bln/ng/visitkort.htm

Fra : klander

Dato : 13-03-03 14:31

"Torben R" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indbygget.
>
> Ved du om A60 kan acceptere et CF kort på 256 MB ? jeg så et på nettet til

Det vil jeg mene det kan, A60 er lidt hurtigere og har 5 punkt auto fokus
lidt hurtigere lukke hastighed.
Og de 16 mb er ikke indbygget, det er et cf card der følger med, men pas nu
på når du køber CF card
nogle af dem er meget langsomme, og det er ikke de dyre der er de hurtigste.
rigida kort skulle være meget hurtige, men kik på edb priser, der er som
regel nogen der har testet
dem. jeg bruger MR Platinum og de kører godt

Kurt

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 13-03-03 15:24

personligt overvejer at købe et Canon PS A70, er der noget der taler imod
det ?

Prisen er jo kun 3400 hos X-data...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : klander

Dato : 13-03-03 15:50

"René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> personligt overvejer at købe et Canon PS A70, er der noget der taler imod
> det ?
>
> Prisen er jo kun 3400 hos X-data...

Nej det er udmærket, men hvis du ikke skal printe billeder
ud i mere end A4 størrelse kan du lige så godt købe A40 eller A60

Kurt

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 13-03-03 15:53

skal man virkelig op i de størrelser før man kan se forskel ???

Fra : Torben R

Dato : 13-03-03 16:49

> [...]
> regel nogen der har testet
> dem. jeg bruger MR Platinum og de kører godt

Hej Kurt,

Har "hastigheden" også noget at sige når kortet sidder i kameraet ?
Jeg troede kun det var når man skulle "loade" billederne over på pc ?

(som har set et Kingston 256mb CF kort til kr. 601,00 hos xdata.dk)
--
Torben R

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-03-03 17:28

> [...]
>total prisen
>bliver ca. 3500-3600.
>
>Fåes det bedre (Canon A40/60) i denne prisklasse ?

Køb det det rigtige sted og du kan få A70'eren + 128 Mb CF-kort
for de penge.
Har lige i dag fået at vide at A40 er udgået. A70 er A40's afløser
og A60 afløser A30. Og er på utallige væsentlige punkter forbedret.
Køb ikke A40 i stedet - jo hvis den falder ned under 2.000 !
For mig at se betyder A70'eren til 2.900 at alt her i gruppen samt
den blå avis o.l. bliver udbudt til grove overpriser.

Og jo - jeg har haft det i hånden. Såd'n rigtigt kamera i egen
hånd. Føles meget mindre en jeg husker A40, men ikke så lille at
det føles ubrugeligt i mine (store) hænder.
Jeg kan ikke finde på en undskyldning længere - bli'r nok nødt til
at købe det.
MEN: hvorfor sku' de andre fabrikanter lade Canon være alene med
så fedt et kamera i denne prisklasse ? Tilstrækkelig opløsning -
godt objektive - både auto og nok manuelle muligheder til at
beskæftige de fleste af os amatører.
Hvornår kommer konkurrenterne med et modspil ? Evt. blot ved at
sænke priserne for at følge med ?

Mvh

Jesper