Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket Digacam?
Fra : Juggernaut

Dato : 12-03-03 16:28

Hejsa!
I har sikkert set et indlæg magen til dette mange gange før, men jeg er
altså lidt i tvivl om hvilket digitalkamera jeg skal bruge/vælge. Mit budget
ligger på MAKS 1000,-. Kameraet skal primært bruges til små billeder. F.eks
til mail, qxl og den slags. Men jeg synes det er en jungle at rode igennem.
Hvad siger I?

På forhånd tak.

-Juggernaut

Fra : emj

Dato : 12-03-03 16:53

On Wed, 12 Mar 2003 16:27:56 +0100, "Juggernaut"
<juggernaut@FJERNstreetbike.dk> wrote:

> [...]
>til mail, qxl og den slags. Men jeg synes det er en jungle at rode igennem.

Er det nogen særlig jungle at finde et digi under 1000 kr?
Du får ikke noget nyt digi til den pris, som du til noget somhelst.
Gå hellere på jagt i den blå avis efter et ældre brugt. Eksempelvis
skulle man vel kunne få et Olympus 820 - 860 for en tusse og det er
slet ikke så ringe et køb.
Hilsen emj

Fra : Alex Linaa

Dato : 12-03-03 18:07

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Er det nogen særlig jungle at finde et digi under 1000 kr?
> Du får ikke noget nyt digi til den pris, som du til noget somhelst.
> Gå hellere på jagt i den blå avis efter et ældre brugt.

Til gengæld er det en jungle i Den Blå Avis.
Hvad folk dog tror deres gamle digivcams er værd, er for utroligt. I denne
uge er der f.eks. et Canon S20 til salg for kr. 4.800,-!! - Nyprisen for et
S30 er kr. 4.895,- i Danmark (edbpriser), og kr. 4.519- for S40.
Han angiver f %"¤#" en nypris for S20'eren på kr. 8.300!!
Man må da ikke håbe at førstegangskøbere falder i, og køber et af de
overtakserede kameraer i DBA i den tro de er billige.

Det er vist ikke gået op for nogle, at digicams ikke er et forbrugsgode, men
en forbrugsvare på linie med PC'ere og andet der hurtigt forældes. Når det
er brugt, er det forbrugt.

vh
Alex Linaa

Fra : emj

Dato : 12-03-03 18:22

On Wed, 12 Mar 2003 18:06:53 +0100, "Alex Linaa"
<a@linaa.com@ingenspam.com> wrote:

>Til gengæld er det en jungle i Den Blå Avis.
>Hvad folk dog tror deres gamle digivcams er værd, er for utroligt

Jeg søgte lige på Olympus og der var faktisk flere 820-860. Alle til
800 kr, hvilket jeg synes er et godt køb.
Hilsen emj