/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Reparation af defekte dele, hvad kan man f~
Fra : Bjarne Petersen


Dato : 18-03-01 23:49

Hej

Jeg vil lige høre hvad jeres erfaringer med defekte dele er.

Midt i februar købte jeg et soltek sl75kav og en duron 700, efter en uge
holdt det op med at virke og det blev sendt tilbage til der hvor det var
købt.
14 dage senere kom der en pakke retur, det bundkort jeg fik tilbage var dog
ikke det jeg havde sendt ind (forskelligt serienummer).
Jeg kunne bl.a. se at på cpu soklen er der knækket plastik af på de tappe
som holder køler clips, AGP soklen bære præg af en voldsom montering af
grafikkort. Og så virker det forøvrigt slet ikke !!!!

Hvor står man egentlig i sådan en sag, kan man forlange at få sit "eget"
bundkort igen, eller er det normalt at de bare hiver et andet bundkort frem
fra stakken og sender det? (hvis det er, hvorfor skal det så tage 14 dage)

Og ja imorgen tror jeg lige jeg vil høre hvad firmaet har at sige til deres
forsvar.

Med venlig hilsen
Bjarne Petersen





 
 
Falckredderen Ragga ~ (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Falckredderen Ragga ~


Dato : 19-03-01 11:24


> Hvor står man egentlig i sådan en sag, kan man forlange at få sit
> "eget" bundkort igen, eller er det normalt at de bare hiver et andet
> bundkort frem fra stakken og sender det? (hvis det er, hvorfor
> skal det så tage 14 dage)

Ja, hvis det nye bundkort ellers er uden fejl og mangler er butikken i
sin gode ret til at "omlevere", som det kaldes. I øvrigt ville jeg nok
også foretrække et nyt bundkort fremfor et repareret med tilfældige
loddeklatter hist og her... (Jeg tvivler i øvrigt på, at nogen gider at
reparere på et bundkort)

Du skal selvfølgelig ikke finde dig i at få et misligholdt/defekt
bundkort tilbage - brok dig til butikken straks!

De 14 dage kan let gå, hvis biksen har mange "bimmelsager", og
bundkortet først skal testes. Desuden er der mange forhandlere der
sender det defekte kort direkte til producenten, og venter på grønt lys
fra dem, inden de ombytter med et nyt til kunden. Det kan man så mene
om, hvad man vil...

> Og ja imorgen tror jeg lige jeg vil høre hvad firmaet har at sige til
> deres forsvar.

En fornftig ide! Hvilket firma taler vi egentlig om?

vh.
Peter





Bjarne Petersen (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Bjarne Petersen


Dato : 20-03-01 07:40


> Du skal selvfølgelig ikke finde dig i at få et misligholdt/defekt
> bundkort tilbage - brok dig til butikken straks!

Søndag sendte jeg en mail til dem og forklarede situationen, Mandag
eftermiddag ringede der så en fra firmaet, meget flink og fornuftig at
snakke med.
Imellemtiden havde jeg fået gang i bundkortet, batteriet blev pillet ud og
den fik lov at stå natten over, og vupti så kørte den lige pludselig, det
milnede mit sind en hel, og sammenholdt med en behagelig samtale med ham fra
firmaet var alt godt igen.

>
> En fornftig ide! Hvilket firma taler vi egentlig om?
De hedder Multimedia-Experten. Det var faktisk tilfældigt at det blev dem
jeg handlede med, jeg så forhandler anmeldelser på www.edbpriser.dk og der
havde de nogle gode karakterer. Det må jeg nu tilslutte mig, de skal som nok
få nogle flere af mine penge næste gang jeg skal bruge noget udstyr.

mvh Bjarne Petersen



Falckredderen Ragga ~ (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Falckredderen Ragga ~


Dato : 20-03-01 16:44


> Imellemtiden havde jeg fået gang i bundkortet, batteriet blev pillet
>ud og den fik lov at stå natten over, og vupti så kørte den lige
>pludselig, det milnede mit sind en hel, og sammenholdt med en
>behagelig samtale med ham fra firmaet var alt godt igen.

Ok, men hvad så med det faktum, at der var knækket plastic af på de
tappe som holder kølerclips og AGP-porten som bar tydelige præg af en
voldsom montering af grafikkort - havde de en fornuftig forklaring på
det?!

- Eller var det frustrationen der løb af med dig, og "overfortolkede"
situationen

mvh.
Peter







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177611
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409310
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste