Ingen lyd på NAD c-350 forstærker
Fra : Torben Jensen

Dato : 01-02-03 13:35

Min standby-trafo bliver mega varm, og har en udgangs spænding på ca 3 V ac.
Der er overhovedt ingen liv i forstærkeren.
Jeg har tjekket on/off kontakten den virker fint, og inden de vittige
hoveder kommentere så, ja jeg har tjekket sikringerne.
Er der nogle der kender lidt til NAD som evt. kan hjælpe PLZ.

På forhånd tak
Torben Jensen
torben.jensen@bpanet.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-03 14:59

Hej!

Torben Jensen wrote:

> Min standby-trafo bliver mega varm, og har en udgangs spænding på ca 3 V ac.
> Der er overhovedt ingen liv i forstærkeren.

Der skulle meget gerne være ca. +-50V over effekttrinnene - ellers er der noget
(rygende!) galt. Igang med multimeteret og check transistorer m.m.

Lad den ikke stå tændt for længe af gangen (helst slet ikke) da du risikerer at
ødelægge trafoen...

PS: Lad venligst være med at crossposte og _især_ uden at lave en FUT til den
ene af grupperne. Svar på min post vil kun havne i dk.teknik.elektronik

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"If it's got tits or wheels it'll break your heart"