iMac 333, debian og alttasten
Fra : gunner carstens

Dato : 12-03-03 21:21

Jeg har installeret debian woody på en gammel iMac 333 og forsøger nu at
finde nogen der har prøvet noget lignende, som kan hjæpe mig lidt med
opsætningen af tastaturet. (ser ikke ud til at linuxfolket på sslug har
nogen ekspertise lige inden for dette område).

Jeg har forsøgt mange forskellige opsætninger af XF86Config-4 men ingen
af dem giver mig et tastatur der kan skrive de special tegn man får,når
man på en normal pc bruger alt_gr tasten: altså snabel a, tuborg,
kantede paranteser olign.

Jeg bruger det lille 98 keys tastatur som fulgte med, da jeg i 1999
købte min iMac.

Det skal siges at det er ligemeget om jeg under XkbModel skriver PC105,
PC104,PC101 eller macintosh. det giver alle samme resultat. æø og å
virker fint ligesom hvis jeg bruger alt tasten nogle gange får alskens
mærkelige umlaut og lignende ting.

Kan nogen hjælpe mig med dette lille problem, ville jeg blive glad.

mvh Gunner

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-03-03 20:45

In dk.edb.mac, gunner carstens wrote:

> [...]
> af dem giver mig et tastatur der kan skrive de special tegn man får,når
> man på en normal pc bruger alt_gr tasten: altså snabel a, tuborg,

Måske dette indlæg på debians mailingliste kan hjælpe dig lidt på vej:

<http://shor.ter.dk/981609186>

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : gunner carstens

Dato : 13-03-03 00:01

Jonas Voss wrote:

> Måske dette indlæg på debians mailingliste kan hjælpe dig lidt på vej:
>
> <http://shor.ter.dk/981609186>

Tak, nu er jeg måske på rette vej. Jeg kan nu flytte alt-tasten fra alt
til æble, men stadig ikke få nogen snabel-a olign frem.
mvh Gunner