php opdatering (linux)
Fra : Anders M

Dato : 18-03-01 21:56

Hejsa

Er der lige en her der kan svare mig (gerne hurtigt) om jeg har ret
eller er helt i skoven her?

Jeg har for noget tid siden compilet Apache og PHP, men nu skal jeg så
opdatere php (for at få imap support) og jeg vil nødig til at
recompilere Apache, da min server ikke lige er verdens hurtigste
Så er det nu at jeg lige spørger om jeg ikke bare kan gøre følgende:

../configure --with-mysql --with-imap --with-apxs--enable-track-vars
make
make install
cp php-dist.ini /usr/local/lib/php.ini

i php's bibliotek??

Har jeg ret eller er jeg gået galt i skoven?
Hvis jeg er helt ved siden af, hvordan skal jeg så gøre det?

Anders

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-03-01 22:12

Anders M skrev:

> [...]
> Så er det nu at jeg lige spørger om jeg ikke bare kan gøre følgende:
>
> ./configure --with-mysql --with-imap --with-apxs--enable-track-vars

For det første: Hvis du vil kompilere PHP som et dynamisk Apache-modul
(hvad du tilsyneladende vil), så skal Apache være kompileret med
understøttelse for dynamisk indlæsning af moduler (mod_dso).

For det andet: Du kan ikke bare bruge --with-imap, med mindre du da har
IMAP-headerne liggende i de rette mapper. Du skal hente f.eks. UW Imap
(ftp://ftp.cac.washington.edu/imap/), pakke filen ud, gå ind i mappen
og skrive "make slx". Derefter skal du kompilere PHP
--with-imap=/sti/til/uw-imap-mappen.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Anders M

Dato : 18-03-01 23:09

Jonas Koch Bentzen wrote:
> For det første: Hvis du vil kompilere PHP som et dynamisk Apache-modul
> (hvad du tilsyneladende vil), så skal Apache være kompileret med
> understøttelse for dynamisk indlæsning af moduler (mod_dso).

Nå ok. Det var bare ikke det jeg compilede php som første gang (der blev
php compilet sammen med apache, som static). Vil det sige at jeg SKAL
gencompile Apache for at få opdateret php som static?

> [...]
> (ftp://ftp.cac.washington.edu/imap/), pakke filen ud, gå ind i mappen
> og skrive "make slx". Derefter skal du kompilere PHP

Det er ikke nok, hvis man har installeret imap pakken, som er med Red
Hat?

Anders

Fra : Mads Toftum

Dato : 18-03-01 23:30

On Sun, 18 Mar 2001 23:08:40 +0100, Anders M
<andefeldt@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Nå ok. Det var bare ikke det jeg compilede php som første gang (der blev
>php compilet sammen med apache, som static). Vil det sige at jeg SKAL
>gencompile Apache for at få opdateret php som static?

Ja.

vh

Mads Toftum, QDPH
som på USENET repræsenterer sig selv og ingen andre.

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 19-03-01 11:33

Hvem kan fortælle mig, hvordan det gøres på en windows-maskine?
Mit php-modul er et selvstændigt modul, altså php.exe .
--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805