Mailserver ting....
Fra : Martin Hansen

Dato : 13-03-03 15:16

Hej Gruppe

Beklager hvis dette har været oppe og vente for kort tid siden, men jeg har
kigget lidt på medd. i denne gruppe, og kan ikke rigtigt se om der er noget
der kan gå ind under mit spørgsmål...

Det jeg gerne ville have var hvis man kunne oprette en form for mailserver
på min stationære PC, sådan så jeg kan læse alle mine mails fra alle pc'erne
på mit netværk.. Jeg har 3. Det primære ville være så jeg kunne læse
emailene på min stationære og min bærbare.. Det jeg havde tænkt mig var at
lave sådan at man kunne connecte til denne mailserver, som med intervaller
tjekker og henter/sender mails fra mine POP3 konti, denne server skulle så
gemme disse, så jeg kan gå ind på serveren via Outlook / Exchange og hente
dem på serveren..

Det er ment sådan at jeg kan få adgang til de samme mails fra alle PC'erne..

Håber jeg har gjort mig bare en anelse forståelig.

Findes der noget program som kan klare det ? Det skal kunne køre på en Win2K
maskine.

Håber i kan hjælpe mig..

mvh

Martin

Fra : Claus Lund

Dato : 13-03-03 20:49

On Thu, 13 Mar 2003 15:15:49 +0100, "Martin Hansen"
<martinspam@spammrhansen.dk> wrote:

> [...]
>
>Håber jeg har gjort mig bare en anelse forståelig.
>
>Findes der noget program som kan klare det ? Det skal kunne køre på en Win2K

Det kan du selvfølgelig godt lave med en mailserver. Men en simplere
løsning ville nok være at droppe Outlook (når du alligevel ikke har en
exchange server), og installere Pegasus.

Pegasus er en mailklient der kan installeres på den måde du har brug
for - d.v.s. alle mails ligger på din stationære, men du kan håndtere
dem fra alle maskiner på nettet, som om du sad ved den stationære. Og
det gælder for flere selvstændige brugere - hvis det har betydning.

Ikke en mailserver i normal forstand, men nok det du har brug for -
genialt til et netværk.

Pegasus er for øvrigt gratis - http://www.pmail.com/

Mvh Claus

Fra : Martin Hansen

Dato : 14-03-03 09:42

> [...]
> det gælder for flere selvstændige brugere - hvis det har betydning.
>
> Ikke en mailserver i normal forstand, men nok det du har brug for -

Har kigget på pegasus nu, MEN.... Man kan vel bruge MultiPOP funktionen til
at hente mails fra flere POP3 konti.. Men selvom jeg tilføjer flere konti,
henter den KUN mails på den default konto jeg oprettede.. Kan man heller
ikke vælge hvilken konto man ønsker at sende sin mail med ??

Martin

Fra : Claus Lund

Dato : 14-03-03 16:53

> [...]
>henter den KUN mails på den default konto jeg oprettede.. Kan man heller
>ikke vælge hvilken konto man ønsker at sende sin mail med ??

Jeg er sikker på at Pegasus kan begge dele, men det er et år eller to
siden jeg selv brugte det - så jeg kan ikke lige huske hvordan
opsætningen er.

Men mon ikke du skal oprette en konti til dig selv, og så oprette
flere profiler i den...

Når jeg ikke bruger Pegasus nu, er det fordi jeg er gået 100 % over
til webmail på min egen mailserver. Det er jo også en mulighed, men
noget mere kompliceret

Mvh Claus

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-03-03 22:16

Således skrev "Martin Hansen" <martinspam@spammrhansen.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 13 Mar 2003 15:15:49 +0100:

>Det er ment sådan at jeg kan få adgang til de samme mails fra alle PC'erne..

Hamsteren <http://www.tglsoft.de> understøtter bl.a. både pop3 og
IMAP, samtidigt med at den kan poppe din eksterne mailkonti.

Knud
--
Caffeine makes the world go round...
in a manic twitchy sort of way...