E-Mail
webnoob 5265
Postregler i Outlook 2000
Fra : John Busk

Dato : 12-03-03 19:15

Hjælp, jeg kan ikke finde ud af at sætte Outlook 2000 op så jeg ikke henter
fruens post.
I OE 5 på fruens maskine kunne jeg få mulighed for at sætte regleren til
ikke at hente post med mit navn, men den mulighed synes jeg ikke at kunne
finde i Outlook 2000. Hvorhenne skal jeg ind og pille?

John Busk

Fra : Madsen

Dato : 14-03-03 21:23

John Busk skrev:

> [...]
> regleren til ikke at hente post med mit navn, men den mulighed
> synes jeg ikke at kunne finde i Outlook 2000. Hvorhenne skal jeg

Har du kigget inde i Funktioner > Guiden Regler...?

Madsen.

Fra : John Busk

Dato : 15-03-03 08:46

> Har du kigget inde i Funktioner > Guiden Regler...?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Ja, og jeg kan ikke få samme setup som i Outlook Express, nemlig mulighed
for IKKE at afhente post.

John Busk

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-03-03 11:53

> Ja, og jeg kan ikke få samme setup som i Outlook Express, nemlig
> mulighed for IKKE at afhente post.

Har I hver sin mail konto. Altså seperate POP3 konti?

I så fald kan I da bare sende og hente seperat?

Uddyb gerne....

--
Palle Jensen

Fra : John Busk

Dato : 15-03-03 20:21

> Har I hver sin mail konto. Altså seperate POP3 konti?
>
> I så fald kan I da bare sende og hente seperat?
>
> Uddyb gerne....
>
> --
> Palle Jensen

Ja, vi har hver vores mailkonto, d.v.s. passwordet er det samme, idet det
kun er brugernavnet der er forskelligt. Ifølge TDC vil mailen ikke blive
sorteret hvis man ikke opsætter regler i den enkelte PC. D.v.s. at der reelt
kun er een mailkonto hos TDC. Jeg bruger nu Outlook Express 6 så nu kan jeg
undgå at afhente konens mail, men til gengæld kan jeg ikke sætte uønskede
mails på en liste som i Outlook 2000.
Håber at det var nok info.

John Busk

Fra : Anders Lund

Dato : 15-03-03 23:00

John Busk wrote:
> [...]
> til ikke at hente post med mit navn, men den mulighed synes jeg ikke
> at kunne finde i Outlook 2000. Hvorhenne skal jeg ind og pille?

Hvad med at sætte begge jeres Outlook op til ikke at slette posten fra mail
serveren, før efter fx 10 dage. Herefter kan i så lave en "omvendt" regel i
forhold til det du prøver at lave. Altså en regel på din computer som
sletter alt post som er til din frue. Og en regel på hendes maskine, som
sletter alt post til dig.

Så skal du bare passe på at den ikke sletter noget, som er sendt til jer
begge. Men så kan i vel lave en regel som ikke sletter nogen mails, hvis
mailen er sendt til jer begge.

Ved desværre ikke lige hvordan det ellers skulle laves med regler.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix