Biksemad opskrift wanted .
Fra : Peter Larsen

Dato : 18-03-01 21:20

Hej Ng , Danmarks bedste opskrift til biksemad efterlyses !!!

Jeg har kartofler (kogte) og Tyndstegsfilet i tern ca 400 gr.

Mine børn skal også kunne spise det , så opskrifter med chili er udelukket

Tak på forhånd

Peter Larsen

Fra : Gerner

Dato : 18-03-01 23:57

On Sun, 18 Mar 2001 21:20:27 +0100, "Peter Larsen" <prl@image.dk>
wrote:

>Hej Ng , Danmarks bedste opskrift til biksemad efterlyses !!!
>
>Jeg har kartofler (kogte) og Tyndstegsfilet i tern ca 400 gr.

Man *køber* da ikke ind til biksemad. Hvor kommer den ide fra ?

>Mine børn skal også kunne spise det , så opskrifter med chili er udelukket

Biksemad laves af resterne fra i gårsdagens kødret med tillæg af hvad
der mangler til at få x antal portioner.

Der er din opskrift på biksemad.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Hauge

Dato : 19-03-01 00:02

Hejsa

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
> Man *køber* da ikke ind til biksemad. Hvor kommer den ide fra ?

Den kommer åbenbart fra dig, da der ikke nogen steder står, at det ikke er
en rest fra dagen før..

Mvh Hauge

Fra : kautaq

Dato : 18-03-01 23:23

Gerner wrote:

> Man *køber* da ikke ind til biksemad. Hvor kommer den ide fra ?

Peter skriver overhovedet ikke noget om at købe ind til
biksemad, hvor har du det fra?

> Biksemad laves af resterne fra i gårsdagens kødret med tillæg af hvad
> der mangler til at få x antal portioner.

Biksemad er skam en særdeles alvorlig ting, som der oven i købet
afholdes konkurrencer i at tillave.

> Der er din opskrift på biksemad.

Det er det vist ikke.

PS: Desværre har jeg ikke så meget at byde på ang. opskrift
til biksemad, da jeg tror på at Peter kan gøre det bedre end
jeg kan, men husk rødbederne :)

--
Mike

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-03-01 17:24

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> Biksemad er skam en særdeles alvorlig ting, som der oven i købet
> afholdes konkurrencer i at tillave.

I gamle dage (før Storebæltsbroen) mener jeg at det var DSB, der stod bag
biksemadskonkurrencen - og benyttede vinderens opskrift på færgerne.

mvh
Jan

Fra : Bess

Dato : 19-03-01 08:57

"Peter Larsen" <prl@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har kartofler (kogte) og Tyndstegsfilet i tern ca 400 gr.
>
> Mine børn skal også kunne spise det , så opskrifter med chili er

Hej Peter

Du tager: så mange løg som I kan li' (2-3) og skærer dem i tern.
Kartofler og kød i tern. Til 400 g kød (bedst flæskesteg) bruges ca 650
g kartofler. Margarinen brunes på panden og løgene brunes først,
derefter kødet og til sidst kartoflerne. Server med spejlæg, rødbeder,
ketchup og engelsk sovs.

(Ifølge en af mine gamle kogebøger er biksemad med flæskesteg. Bruges
andet kød hedder det "Pyt-I-Pande" men opskriften er den samme.)

Nogle fastholder at kød og løg/kartofler steges hver for sig og blandes
lige før serveringen.

Go' appetit
Bess

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 20-03-01 20:45

Sun, 18 Mar 2001 21:20:27 +0100, skrev "Peter Larsen" <prl@image.dk> :

>Hej Ng , Danmarks bedste opskrift til biksemad efterlyses !!!
>
>Jeg har kartofler (kogte) og Tyndstegsfilet i tern ca 400 gr.
>
>Mine børn skal også kunne spise det , så opskrifter med chili er udelukket

Jeg plejer at lave en biksemad sådan:

En pakke bacon i tern brunes på panden (må gerne være sprøde - det
er sikkert også lige noget for ungerne !!), herefter brunes 1-2 løg i
store tern, kødet i tern (jeg bruger helst en rest svinekam eller en
rest gammeldags oksesteg) og kartofler i tern vendes med rundt på
panden til det hele er varmet godt igennem og kartoflerne har fået
brune hjørner/kanter.

Serveres med Holbrooks Worchestershire Sauce (dén fra Beauvais kan
altså _ikke_ bruges - den smager helt forkert efter min mening)
samt Heinz Tomat Ketchup, 1-2 spejlæg pr. person og sidst - men ikke
mindst - masser af syltede rødbeder.

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Henrik Vest

Dato : 22-03-01 11:52

Hej
Til alle de foregående opskrifter bliver der anbefalet rødbeder .... hvilket
også er ganske rigtigt!
Men det gode rugbrød magler altså !!

Hilsen
Henrik V.