temp
Fra : Rune Thougaard

Dato : 12-03-03 16:08

Jeg har været ind og kikke lidt i min BIOS men det er ikke lige mit stærke
område så jeg vil gerne have lidt info omkring dette..!!

CPU Vcore 1.446 V
Fan speed 2766 RPM
temp.1 0 C.
temp.2 36 C.
temp.3 48 C.

ser det fornuftigt ud eller hvad.? hvad står RPM for..?? og er det ikke
meget..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Devast8or

Dato : 12-03-03 16:14

Rune Thougaard wrote:
> [...]
> temp.2 36 C.
> temp.3 48 C.
>

> ser det fornuftigt ud eller hvad.? hvad står RPM for..?? og er det

RPM er hvor mange omdrejninger i minuttet din blæser kører med. 2766 lyder
fint nok. Temperaturerne ser også ok ud (læs: ikke kritisk, du har intet at
være bange for), men det ville hjælpe at vide hvilken CPU det drejer sig om.
Forskellige CPUer udvikler forskellige mængder varme ;)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-03-03 16:16

Rune Thougaard 's insignificant opinion was stated in:
3e6f4d6c$0$209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Jeg har været ind og kikke lidt i min BIOS men det er ikke lige mit
> stærke område så jeg vil gerne have lidt info omkring dette..!!
> Fan speed 2766 RPM
<klip>
> ser det fornuftigt ud eller hvad.? hvad står RPM for..?? og er det
> ikke meget..??

RPM= Rotation Per Minute = Omdrejninger i sekundet.

Om det er for meget eller for lidt afhænger af hvad det er for en blæser,
men dine temperaturer ser ikke alarmerende høje ud, så det er nok som det
skal være.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Gevaldi

Dato : 12-03-03 16:28

Sune Storgaard skrev:

> RPM= Rotation Per Minute = Omdrejninger i sekundet.

Sig mig, er der ikke noget galt med oversættelsen.

Hvordan får du oversat minut til sekund

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-03-03 19:32

Gevaldi 's insignificant opinion was stated in:
3e6f5225$0$141$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Sig mig, er der ikke noget galt med oversættelsen.
>
> Hvordan får du oversat minut til sekund

point taken :)
Som de kloge hoveder har konstateret, skal "minute" faktisk oversættes til
"minutet" og ikke sekunder.. Jeg vil nu som straf melde mig ind i vestjydsk
polka laug og save min pik af .

undskyld :)

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Devast8or

Dato : 12-03-03 19:56

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> oversættes til "minutet" og ikke sekunder.. Jeg vil nu som straf
> melde mig ind i vestjydsk polka laug og save min pik af .

Og så lige for at fortsætte flueknepperiet: R står for revolutions, ikke
rotations. Men meningen er den samme :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-03-03 20:50

Devast8or 's insignificant opinion was stated in:
MnLba.125182$Hl6.11125694@news010.worldonline.dk

> Og så lige for at fortsætte flueknepperiet: R står for revolutions,
> ikke rotations. Men meningen er den samme :)

Redhat Package Manager?

Sandt, men i daglig tale tror jeg "rotations" er mere anvendt uanset om vi
snakker sekunder / minutter...:p

Så er den flue vist også være ved at kneppet :)

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Calle.

Dato : 12-03-03 16:28

Sune Storgaard wrote:
> RPM= Rotation Per Minute = Omdrejninger i sekundet.

Passer du altid tiderne? siden du skriver at minut = sekund
Jeg vil sku hellere nøjes med at arbejde i 60 sekunder, end i 60
minutter for samme løn
--
Automatik Mekaniker
Calle