Vedr. watt forbrug...
Fra : Ryan Hansen [2600]

Dato : 12-03-03 01:02

Kører pt. med standard PSU (300W) i mit HQ08 og har følgende hardware:

Soltek mobo m/lyd onboard
Pentium 4 2Ghz
3x 256Mb PC2100 ram
3x 80Gb ATA133 harddiske
2x 30Gb ATA100 harddiske
IDE brænder
IDE DVD
ATI Radeon 8500
AverMedia tvkort
Promise ATA133 contr.
Adaptec 2940
Netkort

Tilsluttet eksternt:

Til USB er der scanner & printer

Til Com1 er der en IR port

Til Paralel er der en printer

Er den PSU for lille og kan den være skyld i "blå stopskærme" i WinXP SP1
det er ikke den samme fejl der kommer hver gang, og den kan også blot finde
på bare at gå i sort.

Hvor stor en PSU skal jeg have til min konfig. og hvad koster en sådan i god
kval. men stadigvæk til at betale sig fra

Fra : Leony

Dato : 12-03-03 14:36

"Ryan Hansen [2600]" <detailNOSPAM@detail.dk> skrev i en meddelelse

> Er den PSU for lille og kan den være skyld i "blå stopskærme" i WinXP
> SP1 det er ikke den samme fejl der kommer hver gang, og den kan også
> blot finde på bare at gå i sort.

Umiddelbart vil jeg mene at det godt kan være årsagen.
Har du prøvet at koble enheder fra? Hvis du har hjælper det på antallet
af "blå skærme".

> Hvor stor en PSU skal jeg have til min konfig. og hvad koster en
> sådan i god kval. men stadigvæk til at betale sig fra

Hvis du kender en der har 400 eller 450 Watt, så kunne du måske låne den
en dag og prøve om det hjælper.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ryan Hansen [2600]

Dato : 12-03-03 14:39

> Umiddelbart vil jeg mene at det godt kan være årsagen.
> Har du prøvet at koble enheder fra? Hvis du har hjælper det på antallet
> af "blå skærme".

Yep... har pt. pillet det meste fra og fik alligevel en blå skærm med
fejlbeskeden "page_fault_in_non_page_area" nogen der kender denne og kan
oversætte ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-03-03 15:18

"Ryan Hansen [2600]" <detailNOSPAM@detail.dk> crashed Echelon writing

> Yep... har pt. pillet det meste fra og fik alligevel en blå skærm med
> fejlbeskeden "page_fault_in_non_page_area" nogen der kender denne og kan
> oversætte ?

I forbindelse med hvilken fil?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ryan Hansen [2600]

Dato : 12-03-03 15:48

> I forbindelse med hvilken fil?

fejlbeskeden "page_fault_in_non_page_area" kommer ikke ved specielle filer,
den kommer som en pludselig opstået fejl uden nogen form for fremprovokation
og jeg kan ikke på nogen måde fremprovokere denne fejl... det går desværre
helt af sig selv

Fra : Leony

Dato : 12-03-03 21:23

> [...]

> Yep... har pt. pillet det meste fra og fik alligevel en blå skærm med
> fejlbeskeden "page_fault_in_non_page_area" nogen der kender denne og

Du kan læse løsningsforslag her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm

Oftest skyldes det defekt RAM. Prøv at køre en test med Memtest.
Download det og lav bootdisken:
www.memtest86.com

Desværre er programmet ikke endegyldigt, hvis du har 2 blokke så prøv
dem enkeltvis (for at udelukke fejl ved en af dem). Du kan evt prøve at
låne nogle af en ven og se om det stadig giver blå skærm.

Fra : Birger

Dato : 14-03-03 21:27

Prøv at fjerne sp1, da jeg har læst , at den laver fejl hele tiden, har
selv haft samme prob og da jeg smed den ud, var prob væk
Hilsen Birger