HJÆLP vi vil giftes
Fra : Overby Christiansen

Dato : 10-03-03 23:48

kan nogen hjælpe??

Jeg bor sammen med min forlovede i Esbjerg og vi skal til august have et
barn sammen og vil vil derfor meget gerne giftes men hendes forældre vil
ikke have at vi gifter os da de ikke kan lide mig.

Men min forlovede er KUN 16 år.

Hvad gør vi??

Fra : Frederiksen

Dato : 11-03-03 00:13

> [...]
> barn sammen og vil vil derfor meget gerne giftes men hendes forældre vil
> ikke have at vi gifter os da de ikke kan lide mig.

Fuldstændig ujuridsk svar
Hvor h.......... har i haft hovedet henne? Altså det man normalt bruger til
at tænke med.

I kan søge om tilladelse hos statsamtet til at gifte jer. Hvis en af jer
ikke er dansk statsborger, så kan I ikke blive gift.

Mvh Maria

Fra : Dan

Dato : 11-03-03 07:15

> [...]
> barn sammen og vil vil derfor meget gerne giftes men hendes forældre vil
> ikke have at vi gifter os da de ikke kan lide mig.

Venter 2 år og gifter jer - hvor svært kan det være????

mvh.,
Dan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-03 09:19

"Dan" <office@yaws.dk> writes:

> Venter 2 år og gifter jer - hvor svært kan det være????

Det giver så en masse problemer i forhold til barnet, hvis en af dem
skulle dø. Hvis pigens forældre er så negative, så kunne det sikkert
godt blive et problem, hvis pigen dør.

Dette er taget fra http://www.danmark.dk:
Er man under 18 år, må man ikke gifte sig uden sine forældres og
statsamtets tilladelse. Nægter forældrene at give tilladelsen, og har
de ikke en rimelig begrundelse for at sige nej, så kan den unge klage
til statsamtet, der så kan give tilladelsen.

Så I skal på Statsamtet og snakke med dem om sagen.

Men tænk jer nu godt om. Et ægteskab er en alvorlig affære og bliver
det ikke mindre af at én af jer kun er 16. Det er trods alt de
færreste 16-årige der er klar til børn og ægteskab.

Og så lige et spørgsmål til gruppen:

Normalt kan man jo godt sikre hinanden og børnene, selvom man vælger
ikke at blive gift, men kan man også det, når man er under 18 og den
mindreåriges forældre nægter? Vedkommende er jo ikke gammel nok, til
selv at tage beslutningerne.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-03-03 19:23

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in

> [...]
> og har de ikke en rimelig begrundelse for at sige nej, så kan
> den unge klage til statsamtet, der så kan give tilladelsen.

Er det en rimelig undskyldning/begrundelse at de bare ikke kan lide
ham ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-03-03 19:39

Henrik Stidsen skrev Tirsdag den 11. marts 2003 19:23 i dk.videnskab.jura:

> Er det en rimelig undskyldning/begrundelse at de bare ikke kan lide
> ham ?

Det lyder ikke seristnok til at myndighederne vil tage det seriøst, men mon
ikke også at de når det kommer dertil kan komme med en begrundelse for at de
ikke synes at de to skal giftes i den forhåndværende sitvation,,,

Ivar Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-03-03 20:00

Ivar Madsen skrev:

>Det lyder ikke seristnok til at myndighederne vil tage det seriøst

Næ, men husk på at det er deres mening gengivet af en involveret
part. Det kan godt ske at de selv vil sige noget helt andet.

--
Bertel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-03-03 20:26

Bertel Lund Hansen skrev Tirsdag den 11. marts 2003 19:59 i dk.videnskab.jura:

> Næ, men husk på at det er deres mening gengivet af en involveret
> part. Det kan godt ske at de selv vil sige noget helt andet.

Jeg er helt klarover at det ikke er utænkeligt at Overby kender til hvorfor de
ikke synes om det, men har tilbageholdt det,,,

Ivar Madsen

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-03 00:03

On Tue, 11 Mar 2003 20:25:58 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Jeg er helt klarover at det ikke er utænkeligt at Overby kender til hvorfor de
> ikke synes om det, men har tilbageholdt det,,,

Man kan, som udenforstående, danne sig en mening ved at kigge på hvad Overby
Christensen har skrevet her i NG.

Jeg kender overhovedet ikke O.C., men nærer heller ikke noget ønske om at
komme til det.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen