Salg af skov i udlandet
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-03-03 11:23

Noget familie har 50 hektar skov i udlandet som de nu gerne vil sælge.
De har fået tilbud i hjemlandet, men det er alt for lavt. Nu skal jeg
så forsøge at få det solgt til en dansker som jagtområde.

Køber skal afregne direkte med sælger, så mit spørgsmål er, om jeg får
nogle forpligtelser overfor sælger, når jeg står som formidler.

Desuden får jeg 10% af salgsprisen, skal jeg betale skat af dette,
eller kan jeg istedet modtage pengene som skattefri gaver (indefor de
rammer som der nu findes), da det jo er familie?

Mvh. Brian

Fra : Holten

Dato : 10-03-03 18:43

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Køber skal afregne direkte med sælger, så mit spørgsmål er, om jeg får
> nogle forpligtelser overfor sælger, når jeg står som formidler.

Hvor i verden ligger denne skov ?
Er blot lidt nysgerrig.

MVH

Holten

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-03-03 20:34

On Mon, 10 Mar 2003 18:42:48 +0100, "Holten" <dddddd@ddd.dk> wrote:

>Hvor i verden ligger denne skov ?
>Er blot lidt nysgerrig.

Ligger i Estland.
--
http://www.zelinski.dk

Fra : Peder Porse

Dato : 11-03-03 22:34

Nej, hvis det som fremstillet er et vederlag for en ydelse, kan de jo
ikke give dig det som gave, en gave er jo netop uden modydelse..
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge