Kommunal boernepasning forudsaetning for a~
Fra : Allan Olesen

Dato : 03-03-03 20:17

Vores beskaeftigelsesminister truer med at tage understoettelsen
fra somaliske kvinder, som i protest mod omskaeringskontrol
traekker deres boern ud af den kommunale boernepasning.
Begrundelsen skulle vaere, at de ikke laengere staar til
raadighed for arbejdsmarkedet.

Nu har jeg saa i nogle dage gaaet og ventet paa, at ideen blev
skudt i saenk, men det er tilsyneladende ikke sket.

Derfor kunne jeg godt taenke mig at hoere:
Er kommunal boernepasning en forudsaetning for at staa til
raadighed for arbejdsmarkedet? Der findes jo masser af mennesker,
som klarer sig med privat boernepasning, og det ville undre mig,
hvis disse mennesker ikke har ret til understoettelse.

(Og for en ordens skyld: Det er ikke politiske holdninger, jeg
efterlyser - kun oplysninger om gaeldende ret.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Holger Danske

Dato : 03-03-03 20:23

Allan Olesen wrote:
> [...]
>
> (Og for en ordens skyld: Det er ikke politiske holdninger, jeg
> efterlyser - kun oplysninger om gaeldende ret.)

Det er et /krav/ for at kunne modtage underhold på kommunen, eller dagpenge
fra A-kasse at du er til rådighed på arbejdsmarkedet, det er så ikke
ensbetydende med at man /skal/ bruge kommunaldagpleje, men barnet skal være
passet således at man kan kunne påtage sig et fremmøde på en arbejdsplads
dagen efter man har modtaget en skrivelse om at et sådant er fundet !

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Peter Hansson

Dato : 04-03-03 12:53

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> passet således at man kan kunne påtage sig et fremmøde på en arbejdsplads
> dagen efter man har modtaget en skrivelse om at et sådant er fundet !

Kan vi få en hjemmel her. Hvis man står til rådighed rager det ikke nogen om
og hvordan man evt. vil klare pasningen af barnet/børnene.

Det er først når man vægrer sig ved at tage anvist arbejde/aktivering at det
kan kome på tale med sanktioner.

PH