lov om kreditaftaler !
Fra : co

Dato : 27-02-03 19:05

Jeg sidder og ved at udfylde et frivilligt forlig, som jeg har downloaded
fra nettet,
men jeg er i tviv om et punkt hvor der står:

Hvis forliget er omfattet af lov om kreditaftaler, udfyldes følgende.....

Hvem er omfattet af lov om kreditaftaler ??

( hvis det kan hjælpe skal forliget bruges til en ven som havde købt en bil,
hvor
der var pant til et finansieringsselskab. se evt. tidligere indlæg her i
NG )

må man opkræve 12% i rente ??
Må man opkræve inkassoomkostninger ? ( som jo egentligt kun er kørsel, og
udfyldelse af FF )

mvh
Claus

Fra : Jensen

Dato : 27-02-03 19:12

skriv aldrig under på et frivilligt forlig

Fra : Gevaldi

Dato : 27-02-03 19:10

Jensen skrev:

> skriv aldrig under på et frivilligt forlig

Skriv aldrig _over_ det du svarer på.

/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : co

Dato : 27-02-03 19:17

"Jensen" <anneconda@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> skriv aldrig under på et frivilligt forlig

Det var dog den tåbeligste kommentar jeg længe har set på et spørgsmål !!

Jeg prøver at udfylde et FF for en ven der mistet en bunke penge, ved at
købe en bil
der var pant i, og måtte aflevere den, og således han har tabt et stort
beløb, nu har han
så en mikroskopisk chance for at få sine penge hjem gennem et FF....!

mvh
Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-02-03 19:30

Jensen skrev:

>skriv aldrig under på et frivilligt forlig

.... og gå aldrig under en stige.

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 27-02-03 20:08

Jensen <anneconda@ishoejby.dk> skrev i b3lk9l$13pu$1@news.net.uni-c.dk:

> skriv aldrig under på et frivilligt forlig

Det er det dummeste udsagn i denne NG jeg har læst længe.

/Peter

--
http://www.grauslund.com