2 spørgsmål og kontanthjælp
Fra : watchtower

Dato : 27-02-03 16:56

En af mine venner har lidt problemer med sin kommune, jeg håber der er nogle
der kan svare på mine to spørgsmål.
1, Hvordan er det nu med boligtilskud, jeg mener at hvis man har en husleje
over ca 3000 Kr om måned, så betaler kommunen det ekstra om til en grænse
ved ca 5000 Kr, er det rigtig eller ej.?

2, Kan hans sagsbehandler kræve at han få lavet en urintest for hash, hvis
han skal ha hjælp til et buskørekort, han har gjordt ham opmærksom på at han
har røget for nogle år siden, men er stoppet, men kan han virkede blive bedt
om det?

Håber spørgsmålene er klare nok.
vh
Jonathan

---

Fra : Info afd. RC design

Dato : 27-02-03 21:15

Hej...!

Svar på spørgsmål nr 1.
En kommune har helt bestemte takster om boligtilskud som er fastsat fra
folketinget.
de bedømmer boligtilskuddet på følgende måde.

1. Hvor stor er lejligheden
2. Bor man alene eller bor sammen med nogen
3. ens indtægt
4. har man børn som bor hos en (Gælder kun ens egen børn)

Svar på spørgsmål nr 2.
En sagsbehandler kan ALDRIG tillade sig at kræve en urintest for hash
fordi man søger om hjælp til et buskort og det er lige meget om man har
røget hash før eller ej.

Hvis en socialrådgiver ikke overholder lovgivningen eller giver afslag på
en ansøgning har man ALTID ret til at sende en klage til de ´Sociale Nævn´
som ligger i amtet.

MVH.

Overby

Fra : watchtower

Dato : 27-02-03 22:38

> Svar på spørgsmål nr 2.
> En sagsbehandler kan ALDRIG tillade sig at kræve en urintest for hash
> fordi man søger om hjælp til et buskort og det er lige meget om man har
> røget hash før eller ej.
Tror du også det gælder når det er et buskørekort, der jo koster en del.?

> Hvis en socialrådgiver ikke overholder lovgivningen eller giver afslag på
> en ansøgning har man ALTID ret til at sende en klage til de ´Sociale Nævn´
> som ligger i amtet.
Tak for svarene.
Jonathan

---