Hvornår er det ulovligt?
Fra : Annette Skovbon

Dato : 22-02-03 15:45

Hejsa,
Hvornår er det ulovligt?
At slå en mand ihjel eller sige at man vil slå ham ihjel? At bruge et
el-halsbånd på en hund eller sige at man vil bruge et el-halsbånd på
sin hund?

At sige man har brug for et ulovligt skydevåben til at slå en man ihjel
med?
At sige man har brug for et ulovligt el-halsbånd til at afrette sin hund
med?

Det er både ulovligt at bruge el-halsbånd og ulovlige skydere i DK.

Vh. Annette

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-02-03 16:10

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> wrote in message
> Hejsa,
> Hvornår er det ulovligt?
> At slå en mand ihjel eller sige at man vil slå ham ihjel?

Begge ulovlige.

> At bruge et
> el-halsbånd på en hund

Ulovligt

> eller sige at man vil bruge et el-halsbånd på
> sin hund?

Da man ikke truer sin hund ved at sige det, mener jeg ikke at det er
ulovligt.

> At sige man har brug for et ulovligt skydevåben til at slå en man ihjel
> med?

Lovligt. (Ikke sikker!)

> At sige man har brug for et ulovligt el-halsbånd til at afrette sin hund
> med?

Lovligt, da hunden ikke kan føle sig truet ved at det bliver sagt.

\MK