hvad koster hjælp?
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-02-03 22:00

Et par venner er blevet opsagt fra et kollegie da den ene part ikke længere
studerer. Der er intet krav om at der skal bo to i lejligheden.
Begge er skrevet på lejekontrakten.
Administrationen vil ikke gå med til bare at lade den studerende blive
boende og at den arbejdende flytter.
De er blevet opsagt med en måneds varsel, begrundet med misligholdelse da
den ene arbejder.
Mere kan ses her (www.shor.ter.dk virker ikke):
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=uy95sx06
i.fsf%40trinekc.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dkollegie%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie
%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3Duy95sx06i.fsf%2540trinekc.dk%26rnum%3D2

Kan I give et bud på:
Kan man gøre noget juridisk?
Hvor meget vil det evt. ca. koste?
Kan i anbefale en god advokat i Vestsjælland?

Mvh Thomas

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-02-03 22:05

Uddrag af afslaget fra administrationen:

Afslaget på dispensation begrundes i vedtægternes §10 afsnit 5

"Ingen kollegianer kan uden særlig dispensation forblive boende, efter
uddannelsen er afsluttet".

Dette sammenholdt med at lejemålet er indgået på en fælles kontrakt,
medfører at begge lejere skal være under uddannelse for at bebo lejemålet.

Fra : Gevaldi

Dato : 21-02-03 22:40

Thomas Smedebøl skrev:

> [...]

> %3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3Duy95sx06i.fsf%2540trinekc.dk%26rnum%3D2

Prøv at bruge denne i stedet:
http://makeashorterlink.com/

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-02-03 23:05

Her kom et bedre link:
http://makeashorterlink.com/?T45B15E83

Mvh Thomas

Fra : Astrid

Dato : 22-02-03 01:13

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan I give et bud på:
> Kan man gøre noget juridisk?
> Hvor meget vil det evt. ca. koste?
> Kan i anbefale en god advokat i Vestsjælland?

Prøv Retshjælpen i første omgang. http://www.retshjaelpen.dk/

Nu har jeg lige kigget tråden igennem, du henviste til, det kan være mere
kompliceret end det ser ud til. 'Lester' skriver f.eks. at der står i
lejekontrakten:
"Lejemålet er underkastet de for statsstøttede fastsatte regler. Endvidere
er
lejemålet underkastet kollegiebestyrelsens i henhold til trufne
bestemmelser"
DVS hvis bestyrelsen har truffet afgørelse om, at begge lejere skal være
studerende, så gælder det. Det kan også være, at husstandsindkomsten
overstiger et eller andet maximum, som bestyrelsen har fastsat, og at
aftalen derfor er misligeholdt. Derfor er det en god idé at finde alle
vedtægter og bekendtgørelser omkring kollegiet inden man kontakter nogen.

'Lester' skriver også, at han har talt med medlemmer fra kollegiets eksterne
bestyrelse. Hvad kom der ud af det? (tråden stopper dér)

/astrid