Flere forsikringer
Fra : Nd

Dato : 19-02-03 22:04

Hejsa

Jeg har nu 2 forsikringer almindelig ulykke/fritids og nu har jeg også en
via min nye fagforening.

Får man det dobbelte udbetalt hvis man kommer til skade og ved dødsfald
eller hvordan hænger det sammen?

Mvh
Nenad

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-02-03 22:04

"Nd" <newz@dragicDELETETHIS.com> writes:

> Jeg har nu 2 forsikringer almindelig ulykke/fritids og nu har jeg også en
> via min nye fagforening.
>
> Får man det dobbelte udbetalt hvis man kommer til skade og ved dødsfald
> eller hvordan hænger det sammen?

Jeg er helt sikker på at der står i dem begge to, at de ikke dækker
hvis der er andre der gør det. Det står der i hvert fald i alle mine
forsikringsbetingelser/-policer.

Så muligvis risikerer du at stå i en situation, hvor de to
forsikringsselskaber prøver at sørge for, at det er de andre der skal
betale.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : MAndersen

Dato : 19-02-03 22:44

> [...]

Jeps.

> Jeg er helt sikker på at der står i dem begge to, at de ikke dækker
> hvis der er andre der gør det. Det står der i hvert fald i alle mine
> forsikringsbetingelser/-policer.

Kig efter igen - det står der ikke.

> Så muligvis risikerer du at stå i en situation, hvor de to
> forsikringsselskaber prøver at sørge for, at det er de andre der skal
> betale.
> Mvh Trine

Helt forkert - det gør man aldrig. Er der tale om tingforsikring gælder
dobbeltforsikringsaftalen.

Personforsikringer herunder ulykkesforsikring, livsforsikring,
pensionsforsikring og invaliderenter/forsikringer udbetales altid uanset om
du har 10 af hver. (Der kan være særlige klausuler/regler for
invaliderenter)
Det er jo ikke pokkers nemt at sætte pris på en død mand!

Er der derimod tale om tingforsikring f.eks. på din cykel får du kun
erstatning et sted fra, eller 1/2 hvis du har 2 steder osv.

mvh
MAndersen

Fra : Duck

Dato : 20-02-03 06:44

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> en

> Jeps.

Nej - Ved hhv. dødsfald eller invaliditet får du udbetalt det samlede beløb
på de 2 policer. Du får derfor kun det dobbelte udbetalt hvis summerne på de
2 policer er ens.
Du får dog kun tandlægeregningen refunderet én gang

> Kig efter igen - det står der ikke.

Korrekt - det bør der ikke stå noget om i en personforsikring.

> [...]
>
> Er der derimod tale om tingforsikring f.eks. på din cykel får du kun
> erstatning et sted fra, eller 1/2 hvis du har 2 steder osv.

Nemlig

mvh
Erik

Fra : Jan Baggesen

Dato : 20-02-03 12:51

Som de tidligere også har forsøgt at sige er det afgørende om
forsikringerne er tegnet som skadesforsikringer eller summaforsikringer.
Skadesforsikringer dækker det konkrete tab du har lidt (Altså foreksempel
tandlægeregningen og cyklen, samt tabt arbejdsfortjeneste) mens en
summaforsikring udbetaler en godtgørelse for invaliditet og død.

Langt de fleste ulykkesforsikringer indeholder begge dele, og du får således
udbetalt 2 gange invaliditetsgodtgørelse, men du kan stadig ikke få dækket
din tabtearbejdsfortjeneste eller din tandlægeregning 2 gange.

// Jan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-02-03 18:33

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in

> Kig efter igen - det står der ikke.

Det mener jeg der gør i Runas ulykkesforsikringsbetingelser. Noget i
stil med at de kun udbetaler differencen mellem den anden forsikrings
udbetaling og det Runa ville have have udbetalt (forudsat deres beløb
er højest).

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Nd

Dato : 21-02-03 20:59

> [...]
> stil med at de kun udbetaler differencen mellem den anden forsikrings
> udbetaling og det Runa ville have have udbetalt (forudsat deres beløb

Hejsa

Jeg har fundet mine policer og er gået i gang med at nær læse dem.
Gad vide hvor mange læser dem?

Mvh
Nenad