Skattefri bredbånd!
Fra : Hans Henrik Lundgaar~

Dato : 19-02-03 18:02

Jeg sidder og surfer lidt rundt og finder ud af at jeg måske kan få
skattefrit bredbånd, men så kommer jeg frem til 100 paragraffer som jeg ikke
helt forstår. Der står noget med 3000 kr. årligt og noget med at man kun kan
få det hvis man har adgang til firmaets interne netværk.
Fra told & skat:
(Det betyder på den ene side, at det ikke er nok, at den ansatte har adgang
til arbejdsgiverens hjemmeside, hvor almindelige internetbrugere også har
adgang. På den anden side er det heller ikke et krav, at den ansatte har
adgang til alle arbejdsgiverens interne systemer. )
Vil det så sige at det er nok at jeg har adgang til administration af
firmaets hjemmeside når denne ikke er placeret på firmaet, men på en server
et eller andet sted?

Hilsen

HHLundgaard

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-02-03 18:16

"Hans Henrik Lundgaard" <dsl79247@vip.cybercity.dk> skrev:

> Vil det så sige at det er nok at jeg har adgang til administration
> af firmaets hjemmeside når denne ikke er placeret på firmaet, men
> på en server et eller andet sted?

Jeg kender ikke reglerne men jeg faldt over følgende:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/skattefrit_bredbaand/

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hans Henrik Lundgaar~

Dato : 19-02-03 18:19

Det har jeg også læst, men kan ikke rigtig blive klog på det....

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-02-03 18:28

> [...]
kun kan
> få det hvis man har adgang til firmaets interne netværk.

Der er også flere regelsæt.

Den "simpleste" er den hvor firmaet betaler hele gildet og du så skal
have adgang til firmaets netværk (næsten som du sad der selv) og så ikke
bliver beskattet af noget som helst.

En af de andre muligheder er den der svarer lidt til fri telefon, hvor
man bliver beskattet af det men kan trække egne udgifter til telefoni mm
fra inden beskatning.

> Vil det så sige at det er nok at jeg har adgang til administration af
> firmaets hjemmeside når denne ikke er placeret på firmaet, men på en
server
> et eller andet sted?

Det er så ikke tilstrækkeligt mht. til den første løsning. Du skal også
have adgang til de filer/programmer du normalt anvender på din
arbejdsplads.

/A

Fra : Hans Henrik Lundgaar~

Dato : 19-02-03 18:41

Jeg har faktisk også adgang til filerne på firmaet, men hvad jeg så ikke
helt forstår mere er hvad jeg skal skrive på min skatte seddel?
ADSL koster 495 kr. pr måned og firmaet betaler den, men den skal så trækkes
fra på min lønseddel som fri telefon m.m.
og de 3000 kr. årligt det overskrider en ADSL som denne jo fint. så det
skulle ikke være noget problem, eller hvad?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-02-03 22:01

> [...]
det
> skulle ikke være noget problem, eller hvad?

Under forudsætning af at jeg har forstået reglerne. Du har lavet en
aftale med firmaet om at de giver dig adsl og du har adgang til firmaets
netværk hjemmefra. Du har desuden lavet en aftale om hvilken løn du skal
have. Den første aftale skal du ikke beskattes af og der er således ikke
noget at skrive på din lønseddel.

I praksis vil der jo nok være noget med at firmaet ser de 500kr som en
del af din lønpakke og at hvis du afstod fra den ville du få de
500kroner mere i løn (før skat) - men det er ligemeget

Det andet med de 3kkr er nogle regler for dem der ikke får fuld adgang
til firmaets netværk

/A