Bilforsikring og flere skader?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-03 15:31

Hejsa

Når man har en kasko-forsikring på sin bil er det meget normalt, at man
falder i bonus trin, hvis man har flere skader kort tid efter hinanden
(forståeligt nok). Mine forældre har ikke haft skader i, jeg ved ikke hvor
mange år, men nu har de altså lige haft to indbrud i bilen samt en skade
indenfor meget kort tid (ja et uheld kommer sjældent alene). Vi blev noget
overrasket, da det viste sig at indbrud også tæller som skader. Er det
rigtigt? Det afhænger selvfølgelig af, hvad der står i policen, og den har
jeg ikke lige ved mig, men er det meget normalt?

mvh Frank

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-02-03 15:36

Scripsit "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk>

> Vi blev noget overrasket, da det viste sig at indbrud også tæller
> som skader. Er det rigtigt?

Så vidt jeg kender til forsikringssprog, betyder "skade" normalt enhver
hændelse som medfører et tab som forsikringen dækker.

--
Henning Makholm "Børge råbte: Åh!"

Fra : Dan Mortensen

Dato : 18-02-03 15:44

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e5242f9$0$24675$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
> rigtigt? Det afhænger selvfølgelig af, hvad der står i policen, og den har
> jeg ikke lige ved mig, men er det meget normalt?

Ja det er helt normalt med mindre Tyven er kendt eller man kan bevise at der
har været indbrud/hærværk på en række biler i samme gade/sted.

/Dan Mortensen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-03 15:57

> Ja det er helt normalt med mindre Tyven er kendt eller man kan bevise at
der
> har været indbrud/hærværk på en række biler i samme gade/sted.

Jamen det kan de, begge gange faktisk. Hvad så?

mvh Frank

Fra : Dan Mortensen

Dato : 18-02-03 19:46

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e5248f8$0$24687$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jamen det kan de, begge gange faktisk. Hvad så?

Prøv at nærlæse policen her tør jeg ikke udtale mig i detaljer hvad der lige
gælder i deres forsikring

/Dan Mortensen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-03 20:15

> Prøv at nærlæse policen her tør jeg ikke udtale mig i detaljer hvad der
lige
> gælder i deres forsikring

Ok, og tak til jer allesammen

mvh Frank

Fra : Peter G C

Dato : 18-02-03 16:29

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e5242f9$0$24675$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

[klip]

>. Er det rigtigt?

Ja.

> Det afhænger selvfølgelig af, hvad der står i policen, og den har
> jeg ikke lige ved mig, men er det meget normalt?

Ja, det er normalt. Men kig nu i policen....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 18-02-03 17:15

"Frank K. Jensen" :

> Det afhænger selvfølgelig af, hvad der står i policen, og den har
> jeg ikke lige ved mig, men er det meget normalt?

Ja. Mange selskaber har et begreb, de kalder "friskade". Det betyder,
at præmien ikke stiger ved skade, men jeg mindes ikke at have set
en police, hvor indbrud er friskade. Derimod er stenslag ofte omfattet.

Mvh. Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-03 20:22

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse
> Ja. Mange selskaber har et begreb, de kalder "friskade". Det betyder,
> at præmien ikke stiger ved skade, men jeg mindes ikke at have set
> en police, hvor indbrud er friskade. Derimod er stenslag ofte omfattet.

Normalt dækker friskade over stenslag, tyveri og brand.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk