overførsel af medarb. fra gl. firma til ny~
Fra : [4130] Co@ch

Dato : 18-02-03 10:34

Hej

Jeg arb. iøjeblikket i et firma som lukker og slukker pr. 28.02.2003 og
bliver overført i et nyt firma d. 01.03.2003, med samme ancinnitets
bestemmelser.

Jeg har været ansat i det gamle firma i 22 år, og har 6 mdr. opsigelse + 3
mdr. aftrædelses-godtgørelse i tilfælde af fyring.

Jeg er klar over at jeg får de samme betingelse i det nye firma,
Jeg har ikke fået nogen ny ansættelseskontrakt endnu.

MEN er der noget jeg har glemt, overset her.

Jeg mener her: om firmaet kan rende fra noget, hvis og hvis vi en dag bliver
uenige om et og andet.
Her tænker bla. på de 3 mdr. aftrædelses-godtgørelse.

mvh
Bri@n

Fra : Mari

Dato : 18-02-03 23:23

"[4130] Co@ch" <coach@_fjern_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er klar over at jeg får de samme betingelse i det nye firma,
> Jeg har ikke fået nogen ny ansættelseskontrakt endnu.

http://www.lederne.dk/Ret_og_pligt/Virksomhedsoverdragelse/virksomhedsoverdr
agelse.html

og loven om virksomhedsoverdragelse

http://www.ku.dk/regel/2/2030.html

Hvis du vil være 100% sikker - så kan du tinglyse din ansættelseskontrakt.
Men mindre kan gøre det. Et tillæg til din ansættelseskontrakt, som
bekræfter
det nye ejerskab og anerkendelse af din kontrakt/anciennitet - det er
tilstrækkeligt.

Det vil i øvrigt være naturligt at forlange et sådan tillæg - eftersom alle
ændringer
i ansættelsen skal ske skriftligt - også de årlige ændringer i lønnen (dog
ikke
de overenskomstmæssigt fastsatte ændringer)

/Mari