Opsætning af radiator i andelslejlighed - ~
Fra : M. Aa. J.

Dato : 13-02-03 21:07

Jeg er i okt. 2002 flyttet ind i en andelslejlighed.
Det er en to-værelses lejlighed på 61 m2, og der er kun opsat en enkelt
radiator, som ikke kan opvarme hele lejligheden. I det rum hvor der mangler
en radiator er der udtag til en sådan, dvs. det er lige til at sætte en
radiator op.
Jeg har ved indflytning spurgt bestyrelsen hvad der kan gøres ved mit
problem, og de påstår at jeg selv skal betale for en ekstra radiator.
Efter at have snakket med min underbo (som har to) er jeg blevet i tvivl.
Hun hævder at jeg kan forlange at bestyrelsen (foreningen) betaler

Hvad kan jeg forlange?

Vh.
Mads Junker

Fra : Holger

Dato : 13-02-03 22:07

"M. Aa. J." <internet@REMOVErolator.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter at have snakket med min underbo (som har to) er jeg blevet i tvivl.
> Hun hævder at jeg kan forlange at bestyrelsen (foreningen) betaler

Vedligeholdelse af indvendig AB er for andelshaverens egen regning.

Hvis der derimod har været opsat 2 radiatorer oprindeligt og den tidligere har taget den
med sig. Bør dette have været opdaget ved "synet" gjort af 2 bestyrelsesmedlemmer i AB ved
overdragelsen til dig.

Der står nemlig i ABs vedtægter at boligen kan kræves ført tilbage til det oprindelige, så
det må være en sag for bestyrelsen.