Forsvunden dansker
Fra : jano

Dato : 12-02-03 20:25

Hej !

Et større diskussionsemne her i familien, går ud på om en person som bliver
fundet i dr-tv's udsendelse "Forsvunden dansker" kan sige nej til at blive
"fundet" ?

Jeg tænker på, at det jo ikke er sikkert m/k ønsker at blive fundet af dem
som savner vedkommende.

Hvor langt kan en journalist / tv-station tillade sig at gå ?

mvh jano

Fra : S. Melgaard

Dato : 12-02-03 23:10

On Wed, 12 Feb 2003 20:24:42 +0100, "jano" <jan.olsen@spamlite.dk>
wrote:

>Jeg tænker på, at det jo ikke er sikkert m/k ønsker at blive fundet af dem
>som savner vedkommende.

Jeg har en gang for nogle år siden, da programmerne rullede over
skærmen første gang, hørt en journalist sige, at evt. fundene selv må
bestemme om det skal frem i udsendelsen. I sidste udsendelse sluttede
de meget klamt og lokumsagtigt med at sige noget i retningen af: "Vi
fandt ikke X, vi tror han er død!" Måske dækker det over, at han
virkelig blev fundet - Vi ved det ikke!

Mvh.

Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-03 22:08

"jano" <jan.olsen@spamlite.dk> wrote in

> [...]
> sige nej til at blive "fundet" ?
>
> Jeg tænker på, at det jo ikke er sikkert m/k ønsker at blive

Det er sket at de har fundet folk som ikke ønskede at blive fundet
hvorfor de ikke selv medvirkede i programmet.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : jano

Dato : 17-02-03 19:40

Nej det kan da godt være de ikke ønsker at være med i udsendelsen.
Men er journalisten i sin gode ret, hvis han oplyser at m/k blev fundet?