Handikcapbil
Fra : Tonny Riis

Dato : 08-02-03 13:05

Hej!
Jeg har en ven der har været gift med en handicappet men nu separeret fra
manden.
Han købte en bil med et med tilskud fra kommune (eller amt)
og det er kun ham der har underskrevet.
Han vil nu sælge bilen, da han ikke kan bruge den selv mere.

Spørgsmål 1: Hæfter ekskonen på nogen måde for evt. restgæld?
-"- 2: Hvad med det tilskud han fik fra kommunen?

Mvh tr

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-02-03 20:26

Tonny Riis (ti.riis@get2net.dk) skrev i An61a.39$ar3.6@news.get2net.dk:
> -"- 2: Hvad med det tilskud han fik fra kommunen?

Hvis der er restgæld skal den indfris. Så længe bilen er under 6 år
(aka: der er restgæld) har kommunen en klausul på at bilen ikke må
sælges uden deres mellemkomst.

Iøvrigt: det er "dumt" at sælge sin bevilligede invalidebil, hvis man
påtænker at søge en ny...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Devast8or

Dato : 09-02-03 01:29

Søren C. Fischer <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message

> Hvis der er restgæld skal den indfris. Så længe bilen er under 6 år
> (aka: der er restgæld) har kommunen en klausul på at bilen ikke må
> sælges uden deres mellemkomst.

Ja, hav altid kommunen med ind i sagen, det er dem han skylder penge (for
bilen).

> Iøvrigt: det er "dumt" at sælge sin bevilligede invalidebil, hvis man
> påtænker at søge en ny...

Ja, men hvis ikke den er indrettet så han kan køre den er den jo ikke meget
bevendt. Men igen, han skal snakke med kommunen og høre hvad der skal ske.
Om de vil indrette en bil der ikke er ny så han selv kan køre den tvivler
jeg meget på, men man ved aldrig.

Ang. det første spørgsmål (om ekskonen risikerer noget): Jeg tvivler, da det
er hans bil. Men det kan være der er nogle regler ang. dette hvis hun har
været anført som fører af bilen (jeg læser spørgsmålet som han ikke selv har
kørt bilen).

> --
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst...

Det kan jeg ikke forstå, men du må da gerne få t vide at jeg hedder
Morten...

Devast8or

--
Spamfilter activated