Hvornår trådte den nye garantilov i kraft?
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 06-02-03 09:11

Hejsa

Først vil jeg gerne have svar på subjectm og derefter jeres mening på
følgende.

Jeg købte den 29/11-2001 en motorvarmer til bilen, den gik så i stykker her
den 4/02-2003, i mit garantibevis står der at de dækker indenfor 12 måneder,
nu er der så lige gået lidt over 14 måneder, er det bare noget man må finde
sig i? Jeg syntes det virker lidt suspekt at man ikke kan regne med at ting
virker mere end 14 måneder. Den er monteret af autoriseret værksted og det
hele. Men er det bare ærgeligt, og man må så købe sig en ny hver 14 måned?
Det skal lige sige det ikke er værkstedet der står for garantien, men
leverandøren af motorvarmeren.

Det er ikke en fysisk fejl, men en "psykisk", dvs hele elektronikdelen i
varmeren er stået af.

Mvh
Jacob

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 06-02-03 09:24

On 06/02/03 9:10, in article nMo0a.54709$Hl6.6943109@news010.worldonline.dk,
"Jacob Rungwald" <rungwald@bigfoot.com> wrote:

> Først vil jeg gerne have svar på subjectm og derefter jeres mening på
> følgende.

Jeg går ud fra at du med "den nye garantilov" mener ændringerne i købeloven,
der blev foretaget sidste år. Den har virkning for køb foretaget fra 1.
januar 2002.

> [...]
> hele. Men er det bare ærgeligt, og man må så købe sig en ny hver 14 måned?
> Det skal lige sige det ikke er værkstedet der står for garantien, men

Der er desværre ikke så meget at gøre. I har aftalt 12 mdr. garanti, og så
er der i dette tilfælde ikke så meget at gøre.

/kristian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-02-03 09:22

"Jacob Rungwald" <rungwald@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele. Men er det bare ærgeligt, og man må så købe sig en ny hver 14 måned?
> Det skal lige sige det ikke er værkstedet der står for garantien, men

Du skulle have ventet til efter den 1/1-02. Så havde der været 24 måneder.

Beklager, men der er ikke nogen hjælp fra KBL.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : jacob nielsen

Dato : 06-02-03 09:33

"Jacob Rungwald" <rungwald@bigfoot.com> wrote in message

> Først vil jeg gerne have svar på subjectm og derefter jeres mening på
> følgende.
Det må vist være ændringerne i købeloven du tænker på. De trådte i kraft
engang i første halvdel af 2002 og har virkning for købeaftaler indgået d.
1. januar 2002 eller senere.

> [...]
> hele. Men er det bare ærgeligt, og man må så købe sig en ny hver 14 måned?
> Det skal lige sige det ikke er værkstedet der står for garantien, men

Dit køb af motorvarmeren er omfattet af de tidligere bestemmelser i
købeloven, der kun giver dig 12 måneders reklamationsret. Da din garanti
også kun gælder i 12 måneder, er der ikke meget du kan stille op.

Mvh.
Jacob