Varemærker - findes de online?
Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-02-03 14:03

I forbindelse med navngivningen af et nyt produkt er jeg ude efter et sted,
hvor jeg kan se, om det påtænkte navn er registereret som varemærke af andre
(og da hvem).

Jeg kan ikke finde en liste (eller database) hos Patent- og
Varemærkestyrelsen. Leder jeg ikke godt nok eller findes der evt. en
mulighed et andet sted?

/Per

Fra : dk_sz

Dato : 05-02-03 15:39

> [...]
sted,
> hvor jeg kan se, om det påtænkte navn er registereret som varemærke af

Du kan jo også altid prøve www.google.com (lidt afhængig af situationen kan
det vist være et udmærket supplement).

/Thomas

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-02-03 15:46

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> wrote in message
> sted,
> [...]

Den vej rundt har jeg været.
Men at et ord anvendes i forbindelse med markedsføringen af et produkt er jo
ikke det samme som at det er et registreret varemærke (jeg kigger
selvfølgelig efter om det anvendes på en måde, der giver det
varemærkekarakter).

Desuden kan der jo være registreringer der ikke pt. er i anvendelse.

/Per

Fra : N/A

Dato : 05-02-03 22:23

Fra : Stine

Dato : 05-02-03 22:23

"Stine" <unknown@unknown.dk> wrote in message

> "Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> wrote in message
> sted,
> andre
> >
> For varemærker i EU kan du søge på oami.eu.net
>
> Hvis det kun er et dansk varemærke, kan du evt. ringe til Patent- og
> Varemærkestyrelsen (de er faktisk ganske flinke derinde). Alternativt må
du
> søge deres "Tidender" igennem. Du finder dem under menupunktet
> "Publikationer" -> "Tidender". De udkommer en gang om ugen - så der er nok
> at gå i gang med :) Måske du bare skal ringe i første omgang...

> [...]

Ekstra tjek... I hvert af disse "Tidender" står tilsyneladende alle indtil
dato registrerede varemærker, så du kan nøjes med at hente den sidste ned...

/Stine

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-02-03 08:59

> Ekstra tjek... I hvert af disse "Tidender" står tilsyneladende alle indtil
> dato registrerede varemærker, så du kan nøjes med at hente den sidste
ned...

Tak for tippet.
Jeg kan nu ikke finde listen over samtlige registreringer til dato.
Er det et specielt nummer du har kigget i?

/Per

Fra : O-V R:nen

Dato : 06-02-03 09:35

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> writes:

> Jeg kan ikke finde en liste (eller database) hos Patent- og
> Varemærkestyrelsen. Leder jeg ikke godt nok eller findes der evt. en
> mulighed et andet sted?

Du kan evt også prøve databasen over EU-varemærker på
<URL:http://www.ohim.eu.int/search/trademark/la/en_TM_search.cfm>.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-02-03 13:01

"O-V R:nen" <Otto-Ville.Ronkainen@ling.helsinki.fi.invalid> wrote in message

> Du kan evt også prøve databasen over EU-varemærker på
> <URL:http://www.ohim.eu.int/search/trademark/la/en_TM_search.cfm>.

Den har jeg prøvet nu, ganske effektiv.

Man kunne ønske sig noget lignende på de danske mærker.

/Per