Svensk pension i danmark til etiober..?
Fra : Søren Astrup

Dato : 02-02-03 19:15

Vi kan lige fået "besøg" (han skal bo hos os) af en af min fars gamle studie
kammerater fra danmark. Kan kommer opringeligt fra etiobien men har arbejdet
i sverige og mener at han som 65 årig kan få svensk pension. Han vi bo i
danmark nu. Men hvordan griber man det lige an??? (Han er svensk
statsborger)

Hvad skal man gøre?? Skal han til sverige for at få det ordnet eller? Og
mere generalt hvad skal han gøre med hensyn til folkeregister og få en læge
osv....

Håber der en en der kender de danske systemer...

Med venlig hilsen Aske Astrup

Fra : Bo

Dato : 03-02-03 14:58

"Søren Astrup" <astrup-net@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere generalt hvad skal han gøre med hensyn til folkeregister og få en læge

Det er ihvertfald ikke det danske system der skal udbetale svensk pension og ATP.
Det er det svenske så du må over til Sverige for at ordne dette.
Udbetaling til en bank i DK kan derimod sagtens lade sig gøre.

Fra : Søren Astrup

Dato : 03-02-03 16:09

Men det kan man ikke ordne på den svenske ambassade i danmark eller?

Fra : Bo

Dato : 04-02-03 00:12

"Søren Astrup" <astrup-net@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Men det kan man ikke ordne på den svenske ambassade i danmark eller?
> Med venlig hilsen Aske Astrup

NEJ

En Ambassade er ikke et socialkommunalt kontor derfor ;-o)