/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
ombytnings-problem
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-02-03 23:44

Jeg bestilte før jul en CD via cdon.com - de bor i Sverige.
CD'en kom i begyndelsen af januar og var desværre revnet (både
jewelcase og skive). Efter nogle mails frem og tilbage til
kundeservice afsender de en returkuvert sådan som deres salgs-regler
siger det.
For et par dage siden var der post fra cdon.com - men det var *ikke*
returkuverten. Det var en ny CD med faktura og girokort til
indbetaling - 158kr incl. porto. Ingen returkuvert...

Så vidt jeg kan læse mig frem til i deres betingelse skal girokortet
ikke betales men den ødelagte CD returneres i den fremsendte
returkuvert (som ikke er ankommet).

Mit spørgsmål er nu. Hvis returkuverten aldrig kommer (jeg har gjort
cdon.com opmærksom på den ikke er kommet) vil jeg så risikere
problemer med rykkere osv. hvis jeg ikke betaler girokortet ? Jeg har
jo egentlig ikke bestilt den nye CD og jeg har gjort dem opmærksom på
at den er kommet.


--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/
http://hs235.dk/billeder :=)

 
 
LR (02-02-2003)
Kommentar
Fra : LR


Dato : 02-02-03 01:28

Ryk dem for den manglende returkuvert hver gang de rykker dig for den
manglende indbetaling.

Hvis det bliver ved i en længere periode, skal du overveje selv at købe en
kuvert og betale portoen. Nøjes med at sende selve skiven, så portoen ikke
bliver for dyr. Forklar dem da samtidig situationen som det er, og at du i
hvert fald ikke vil betale nogle af regningerne eller rykkergebyrerne.

Bare brug alm. sund fornuft, folk tænker tit for meget i regeler og
paragraffer og det kan være forkert i visse situationer. Forestil dig bare,
at man hårdnakket nægtede at sende den ødelagte CD'en retur - det er
selvfølgelig forkert, at de ikke sender dig returkuverten, men det er mere
forkert, at de aldrig får CD'en. Men selv. er det en balance, individuelt
skøn - hvad koster portoen f.eks., er det bare kr. 10?

Alt i alt: Fair play, hurtige svar og helt almindelig sund fornuft, så har
man sit på det rene og ingen kan gøre en noget :)

Lasse


"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message
news:Xns9315F0DF34DC6HS235DK@130.225.247.90...
> Jeg bestilte før jul en CD via cdon.com - de bor i Sverige.
> CD'en kom i begyndelsen af januar og var desværre revnet (både
> jewelcase og skive). Efter nogle mails frem og tilbage til
> kundeservice afsender de en returkuvert sådan som deres salgs-regler
> siger det.
> For et par dage siden var der post fra cdon.com - men det var *ikke*
> returkuverten. Det var en ny CD med faktura og girokort til
> indbetaling - 158kr incl. porto. Ingen returkuvert...
>
> Så vidt jeg kan læse mig frem til i deres betingelse skal girokortet
> ikke betales men den ødelagte CD returneres i den fremsendte
> returkuvert (som ikke er ankommet).
>
> Mit spørgsmål er nu. Hvis returkuverten aldrig kommer (jeg har gjort
> cdon.com opmærksom på den ikke er kommet) vil jeg så risikere
> problemer med rykkere osv. hvis jeg ikke betaler girokortet ? Jeg har
> jo egentlig ikke bestilt den nye CD og jeg har gjort dem opmærksom på
> at den er kommet.
>
>
> --
> .: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
> http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/
> http://hs235.dk/billeder :=)



Tholo - www.tholofot~ (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 02-02-03 10:21

"LR" <lar@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e3c664a$0$11032$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ryk dem for den manglende returkuvert hver gang de rykker dig for den
> manglende indbetaling.

God ide. Husk kopi af alt hvad du skriver til dem, og husk dato på alt.

> Nøjes med at sende selve skiven, så portoen ikke
> bliver for dyr.

Ikke nogle god ide, for hvis jewelcase også var gået i stykker så bør den
også returneres.

> hvad koster portoen f.eks., er det bare kr. 10?

Hvis man skal sende sådan en retur for egen regning, så send det hele, og
send det så du har en kvittering på at du har sendt det retur, for de 12-16
kr det koster er billigere end at risikere at stå i en situation hvor de
ikke kan se i deres system at have modtaget cd´en fra dig, og du ikke kan
bevise at du har sendt den.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97



Henrik Stidsen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-02-03 21:43

"LR" <lar@tdcadsl.dk> wrote in
news:3e3c664a$0$11032$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Ryk dem for den manglende returkuvert hver gang de rykker dig
> for den manglende indbetaling.

Hmm, ja det skal jeg huske - *hvis* de begynder at rykke for penge.

> Hvis det bliver ved i en længere periode, skal du overveje selv
> at købe en kuvert og betale portoen. Nøjes med at sende selve
> skiven, så portoen ikke bliver for dyr. Forklar dem da samtidig
> situationen som det er, og at du i hvert fald ikke vil betale
> nogle af regningerne eller rykkergebyrerne.

De skal have det hele tilbage siger de - hele varen + kopi af
faktura.
Jeg vil skyde på grunden til det er at de skal føre den tilbage så de
ikke pludselig står og mangler penge for en CD.

> Bare brug alm. sund fornuft, folk tænker tit for meget i regeler
> og paragraffer og det kan være forkert i visse situationer.

Det var nu bare for at være på forkant med problemer der sikkert ikke
opstår. :)

> hvad
> koster portoen f.eks., er det bare kr. 10?

Til Sverige ? - jeg ved det faktisk ikke.

> Alt i alt: Fair play, hurtige svar og helt almindelig sund
> fornuft, så har man sit på det rene og ingen kan gøre en noget
> :)

Hurtige svar i forhold til deres svarhastighed er ikke svært :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/
http://hs235.dk/billeder :=)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste