Webhotel's Fis
Fra : hcvang

Dato : 01-02-03 04:16

Hejsa,

Jeg vil bare lige gerne høre om der er andre der mener det samme som jeg i
denne situation:

For ca 1.5 år siden bestilte jeg webhotel og domæne for www.cool-comics.com,
og fik det sat op og begyndte brug i en måneds tid, eller deromkring. Imens
jeg brugte det bad jeg hotel-udbyderen sende mig girokort TRE GANGE... Hver
gang fik jeg at vide at de gerne ville vente, eller at det ikke skulle være
lige nu, eller lignende kommentarer.

Jeg skriver så til dem senere igen, måske en måned mere, efter ikke at have
hørt en dyt fra firmaet mht. betaling, og skriver til dem at mit brug af
domænet er ophørt da jeg ikke kan komme til at betale. Det irriterede mig
nemlig at jeg ikke kunne komme til at betale for varen når jeg havde
pengene, for dem havde jeg måske ikke når de fandt ud at, at de havde lyst
til at kræve pengene ind (jeg var arbejdsløs på daværende tidspunkt).

Så her i går, 1.5 år efter, modtager jeg regningen på domænet.

Jeg har haft en mindre mail-udveksling med firmaet der mener at jeg
"selvfølgelig" skal betale, og jeg mener at de har haft deres chance for at
indkassere deres penge, da jeg har bedt om en regning hele tre gange
indenfor en kort tid efter min initielle bestilling af produktet.

Jeg har ikke haft brug af domænet siden, men jeg har heller ikke kunne
slette det der ligger på serveren fordi jeg ikke har kodeordet og
brugernavnet til FTP'en mere, etc, så der ligger altså stadig ting deroppe
fra dengang.

Jeg har kort tid efter købt nyt domæne og webhotel hos samme udbyder, og har
været meget tilfreds med servicen der, og da fik jeg da også regning
tilsendt med det samme.

Hvem har ret?

--
Best regards,
Hans Christian Vang

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-02-03 08:17

"hcvang" <hcvang@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil bare lige gerne høre om der er andre der mener det samme som jeg i
> denne situation:

SNIP.
Ligger firmaet i Holstebro?

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-03 08:57

hcvang skrev:

>Jeg skriver så til dem senere igen, måske en måned mere, efter ikke at have
>hørt en dyt fra firmaet mht. betaling, og skriver til dem at mit brug af
>domænet er ophørt da jeg ikke kan komme til at betale.

Det lyder ikke som en egentlig opsigelse, og teknisk var der jo
heller ikke noget i vejen med produktet.

>Så her i går, 1.5 år efter, modtager jeg regningen på domænet.

Den skal du betale. Et krav forældes tidligst efter 5 år. Som jeg
ser situationen, skal du også hurtigst muligt sørge for at få
opsagt den første aftale.

>Hvem har ret?

Jeg kan ikke se at firmaet har gjort noget forkert. Man kan mene
at det er lidt sløset at de ikke sørger for at få ordnet
betalingen, men du kunne jo bare have puttet pengene i en
konvolut eller deponeret dem på en konto i en bank hvis du var
bange for at pengene blev spenderet.

--
Bertel

Fra : hcvang

Dato : 01-02-03 12:57

Hejsa igen,

Hvad så hvis jeg havde sendt dem et underskrevet brev hvori jeg bruger
ordene at jeg gerne vil opsige mit abbonement?? Det gjorde jeg nemlig også,
samtidig med min e-mail.

Firmaet ligger i København - NV til den der spurgte.

HC

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-03 13:20

hcvang skrev:

>Hvad så hvis jeg havde sendt dem et underskrevet brev hvori jeg bruger
>ordene at jeg gerne vil opsige mit abbonement?

Så er domænet opsagt hvis de evt. aftalte frister var overholdt.
Så skal du kun betale for den periode hvor du disponerede over
domænet hos dem - altså fra det blev oprettet til den dato
hvortil det var behørigt opsagt. Det kan godt være en dato der
ligger senere end den dag du holdt op med at benytte det.

--
Bertel