JURA studerende om aftenen???
Fra : JS

Dato : 30-01-03 21:53

Hejsa!

Er det rigtigt forstået, at man kan tage hele jura-bachelor uddannelsen
om aftenen 16-20 på KU???

Umiddelbart synes jeg da det lyder meget smart, så ka' man evt. have
erhvervsarb. nogle af dagene!?

- Er der nogen herinde som er/har været studerende om aftenen,
eller bare har en mening om dette???

Fordele/ulemper???

Mvh. Jakob

Fra : Henrik

Dato : 31-01-03 23:07

Hej,

> Er det rigtigt forstået, at man kan tage hele jura-bachelor uddannelsen
> om aftenen 16-20 på KU???

Det er ganske rigtigt. Du kan se det aktuelle skema her for at få et indtryk
af, hvordan timerne er placeret:

http://www.sis.ku.dk/LP/LPIndhold.asp?Snr=8393&Sprog=DK&Studier=8393&Overskr
iftsDybder=3&InFrame=0

> - Er der nogen herinde som er/har været studerende om aftenen,
> eller bare har en mening om dette???
>
> Fordele/ulemper???

De fleste på aftenholdet er i deres "bedste alder" - gennemsnitsalderen er
vist pumpet op omkring de 40. Der var en tråd om selvsamme emne for en
måneds tid siden. Jeg kan ikke lige finde den, men det kan jo være du har
bedre held

Venlig hilsen

Henrik

Fra : JS

Dato : 01-02-03 00:06

Jeg fandt den tidligere debat om emnet...
- Jeg tror jeg har fået svar på mine spørgsmål, og er kommet frem
til, at det nok er smartest for mig som ikke har andet end studentereksamen,
at begynde på dagshold. Jeg vil nok falde en del udenfor, hvis jeg går på
hold med nogle som diverse uddannelser/erhvervserfarringer i forvejen...!

Tak for hjælpen :)

Mvh. Jakob

Fra : Henrik

Dato : 01-02-03 09:57

> [...]
> hold med nogle som diverse uddannelser/erhvervserfarringer i forvejen...!

Altså - hvis du er under 25-30 år, tror jeg klart du vil blive gladere for
daghold. Der er en helt anden stemning - og mange flere søde (unge) piger

Dem der går på aftenskole er vist en hel del klogere på livet, så at sige...

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 01-02-03 14:56

> Dem der går på aftenskole er vist en hel del klogere på livet, så at
sige...

Men det betyder - som Peter G C er inde på - på ingen måde, at de er bedre
til jura. Tror bare der bliver brugt mere tid på at snakke børn, mand og hus
end der måske gør på dagholdene

Henrik

Fra : David Bouch

Dato : 01-02-03 15:21

> [...]
> til jura. Tror bare der bliver brugt mere tid på at snakke børn, mand og

Uenig.

Dem som har de forpligtelser du nævner (er selv en af dem) møder ikke op så
regelmæssig som de andre og der er næppe tid til at diskutere de slags ting.
Som jeg ser det er aftenholdets største ulempe, at deltagerne ofte har
mindre grund til at etablere en social samarbejde på tværs af
aldersgrupperne fordi de fleste har allerede en veletableret
venne/omgangskreds inden de påbegynder studiet. Og de forpligtelser som
nødvendiggør aftenstudie (dvs. erhvervsarbejde/familie) betyder at fritid er
meget begrænset.
Hvis du ikke har andre forpligtelser og bliver tilflytter til København vil
jeg anbefale at du går på dagholdet, mest fordi det er nemmere at finde
noget at være fælles om sammen med andre studerende som befinder sig i
nogenlunde det samme som dig selv. Åbningstiderne hos universitetets øvrige
faciliteter er også mere praktiske.
Eneste problem med dagholdet opstår i 1 semester af 3 år hvor der er
undervisning stort set samtlige eftermiddage og det er svær at finde et
studiejob hvor der kun er morgenarbejde. Jeg gik på dagholdet på 1 og 2 år
men blev nødt til at skifte til aftenholdet på 3 år. Må indrømme at de timer
jeg har været til på aftenholdet har været mindre motiverende. Begyndt på
studiet som gift 30-årig britisk statsborger med 2 børn og en bachelor
udannelse, og fandt det nemmere at tilpasse mig i et hold hvor de fleste er
under 23 end på aftenholdet. Og det undrer mig stadigvæk.

mvh
David

Fra : Peter G C

Dato : 01-02-03 09:56

JS skrev i news:3e3b0146$0$13194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> udenfor, hvis jeg går på hold med nogle som diverse
> uddannelser/erhvervserfarringer i forvejen...!

Erhvervserfaring eller ej er vist ligegyldigt. Folk er lige kloge af den
grund når det gælder jura Dét skal ikke afskrække dig fra en aftenhold.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : JS

Dato : 02-02-03 21:11

Tak for svarene...

Alt i alt tror jeg, at jeg vil prøve dagholdet først..!!!
I min situation (kun 19 år) passer jeg nok bedst ind der... :0)