Tilskud til bolig under 18
Fra : Ukendt

Dato : 30-01-03 21:16

Hej gruppe.

Hvis man vil flytte væk hjemmefra over til en ungdomsbolig og man er 17 år.
(er ikke igang med en uddannelse, men har fast arbejde). Kan man så få et
tilskud til boligen af kommunen?

Hvordan forgår det?

mvh
Benny

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 30-01-03 21:51

On Thu, 30 Jan 2003 21:15:31 +0100, "Benny" <ingenemail> wrote:

> [...]
>(er ikke igang med en uddannelse, men har fast arbejde). Kan man så få et

Det afhænger af din indkomst. Prøv at gå ind på netborger.dk og benyt
deres beregningsmodul. Du skal dog være opmærksom på at selvom at den
siger at du måske har ret til "boligsikring" at så kan du ikke få det i
den kommune du bor i. Grunden til dette er nemlig at netborger.dks
beregninger beror på en minimumlovgivning angående boligsikring. Denne
lovgivning kan kommunerne så gøre strammere.

Men prøv netborger først. Så har du da ihvertfald et indtryk af om du
kan få boligsikring eller ej.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-03 22:34

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
> lovgivning kan kommunerne så gøre strammere.
>
> Men prøv netborger først. Så har du da ihvertfald et indtryk af om du

Hej Flemming. Mange gange tak for din forklaring og linket. Det klarede en
del op for mig ;)

Mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 31-01-03 15:26

On Thu, 30 Jan 2003 22:33:30 +0100, "Benny" <ingenemail> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in message

>Hej Flemming. Mange gange tak for din forklaring og linket. Det klarede en
>del op for mig ;)

Skulle selv fined ud om jeg kunne få boligsikring da jeg flyttede
hjemmefra og det kunne jeg desværre ikke idet at min lejlighed var for
lille (Ungdomsbolig på 35 Kvm).
Flemming Jacobsen

Fra : Brian Neuman

Dato : 31-01-03 16:34

> [...]
>

> Skulle selv fined ud om jeg kunne få boligsikring da jeg flyttede
> hjemmefra og det kunne jeg desværre ikke idet at min lejlighed var for

Ja jeg har også oplevet sjove kriterier for den slags...."hvis du bor for
kummerligt kan vi desværre ikke hjælpe". Jeg kunne i en situation i sin som
studerende ikke opnå boligsikring da min indtægt var for LILLE (?)

På et eller andet plan er det jo morsomt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-03 17:35

> [...]

> flyttede hjemmefra og det kunne jeg desværre ikke idet at min
> lejlighed var for lille (Ungdomsbolig på 35 Kvm).

Det lyder underligt - jeg har lige fået boligsikring og min er
32m2...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 31-01-03 19:52

On Fri, 31 Jan 2003 16:35:00 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>Det lyder underligt - jeg har lige fået boligsikring og min er
>32m2...

Hvad er din indtægt så ?, min er på 3806 efter skat og 4379 før og giver
1241 i husleje excl vand og varme.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-03 00:36

> Hvad er din indtægt så ?, min er på 3806 efter skat og 4379 før
> og giver 1241 i husleje excl vand og varme.

SU, 3901kr efter skat. Boligstøtte beregnet efter årsindkomst på
52.000kr.
Min husleje er 1595kr + forbrug.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-02-03 01:24

On Fri, 31 Jan 2003 23:36:18 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
> [...]

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

>SU, 3901kr efter skat. Boligstøtte beregnet efter årsindkomst på

Er så nok på grund af din højere husleje og eller fordi at den kommune
du bor i er mere studenter venlig .
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-03 19:50

> Er så nok på grund af din højere husleje og eller fordi at den
> kommune du bor i er mere studenter venlig .

Det kan godt passe huslejen har noget at sige - den er jo lige lidt
større...

--
http://hs235.dk/billeder :=)