Copyright på tv/video hvorledes...?
Fra : Magnus

Dato : 30-01-03 16:03

Jeg har udstyret til at lave tv/video om til dvd-skiver som jeg vil bruge
til at overspille nogle fodboldkampe til dvd. Det er lovligt da det er mine
videobånd eller optagelser direkte fra tv.

1)
Men hvad hvis jeg låner en stak videobånd med gamle kampe af en kammarat og
overspiller dem "for ham" og /eller "en kopi til mig" og aflevere dem igen
og han kun betaler det som skiverne koster.

2)
Hvad hvis der nu kommer en tredje part og vil have en skive med en kamp må
jeg så lave en til ham for skivens pris?

/Magnus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-03 17:55

In article <b1beqt$2f3u$1@news.cybercity.dk>, Magnus wrote:
> [...]
> overspiller dem "for ham" og /eller "en kopi til mig" og aflevere dem igen
> og han kun betaler det som skiverne koster.

Digitale kopier må kun laves uden fremmed hjælp. Så han må låne
dit udstyr og selv gøre det.

> 2)
> Hvad hvis der nu kommer en tredje part og vil have en skive med en kamp må
> jeg så lave en til ham for skivens pris?

Nej. Såfremt han betaler licens til den berørte kanal, så kan
du muligvis give ham en analog kopi (bånd). Men det skal nok være
gratis, eller på hans eget bånd.