% Betaling for design af hjemmeside...
Fra : Dennis Sjøbeck

Dato : 29-01-03 22:32

Hejsa,

Jeg blev ringet op af en gut fra jylland, som gerne ville have lavet en
hjemmeside. Vi aftaler en pris 5000 + moms for designet og efterfølgende 300
pr. time. Jeg starter på at lave siden til ham. han ringer flere gange til
mig og roser mit arbejde til skyerne og beskriver hvad mere der skal være på
siden, men da jeg på et tidspunkt fatter lidt mistanke til ham - beder jeg
ham om at indebetale penge for designet som nu er lavet. Han siger OK, men
om vi kan aftale 5000,- uden moms pga. han skal kontakte hans revisor hvis
beløbet overstiger 6000 ! Jeg siger OK, men pengene kommer aldrig, da jeg
ringer til ham 2 uger efter og stadig manglende betaling lægger han røret på
da jeg præsenterer mig ?

I mellemtiden har jeg haft hans bestilte arbejde liggende på min internet
adresse midlertidigt så han kunne følge med. Men da han nu ikke vil betale
fjerner jeg straks siden! Dette er nu ca. 2 uger siden og da jeg så idag
kommer i tanke om ham pår jeg ind på hans side og kan nu se til min store
forbløffelse at han har kopieret mit design til hans egen side inden jeg fik
den fjernet !

Min side: www.sjoebeck.dk/rcdesign1
Hans kopiside: www.rc-design.dk

Nu er mit spørgsmål ? kan jeg politianmelde ham ? Skal jeg ringe/skrive til
ham igen eller hvad skal jeg gøre ?

På forhånd tak, for hjælpen...

Dennis

SJØBECK WEBDESIGN

------------------------

Nordre Ringvej 16 . 2600 Glostrup . Denmark

Tel. 43 43 48 10 . Mobile 20 86 02 66

Email: info@sjoebeck.dk . Internet: www.sjoebeck.dk

Bank: Nordea DK . 0139 8967-398-188

SE-nr: 26 74 27 14

Fra : RoJo

Dato : 29-01-03 22:45

"Dennis Sjøbeck" <dennis@sjoebeck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Min side: www.sjoebeck.dk/rcdesign1
> Hans kopiside: www.rc-design.dk
>
> Nu er mit spørgsmål ? kan jeg politianmelde ham ? Skal jeg ringe/skrive

Hej Dennis
Har du lavet en kontrakt med ham, eller har du nogle emails, hvor han
godkender noget ?

Mvh
Ronni
~~~~~~~~~~~~~~
www.etrix.dk
info@etrix.dk
~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Dennis Sjøbeck

Dato : 29-01-03 22:54

Vi har aftalt det meste over telefonen, men jeg har da nogle emails fra ham
!

Han skriver blandt andet tilbage, da jeg konfronterer ham med problemet om
manglende betaling (jeg kan se at det er ham der skriver på hans måde at
skrive goddag- sådan har han også skrevet i de andre mails) ...:

Goddag...!

Firmaet RC design vil med glæde gerne betale det vi bestiller og efter
gennemgang af vort bogholderi kan vi konstatere at beløbet til Sjøbeck
webdesign er trukket fra vores konto.

Har De ikke modtaget beløbet kan vi desværre ikke oplyse hvad der er gået
galt.

Med venlig hilsen

RC design

Bogholderiet.

NB: Robert Overby Christiansen er ikke mere indehaver af firmaet RC design
da det blev sat til salg og blev købt 03-01-203

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-01-03 23:32

In article <3e38486b$0$228$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Dennis Sjøbeck wrote:
> [...]
> Hans kopiside: www.rc-design.dk
>
> Nu er mit spørgsmål ? kan jeg politianmelde ham ? Skal jeg ringe/skrive til

Du skal kontakte ham igen. Det faktum at firmaet har skiftet ejer er
ikke relevant, da den tidligere ejer har forpligtet virksomheden.

Såfremt han har bestilt siden/designet med den hensigt ikke at betale,
så er det bedrageri og en politisag. Hvis han senere har konstateret
at han kunne hente siden, og kun forsinker betaling, så er det en
civilsag der skal til.

Skriv til deres bogholderi. Det er dem der ordner det hvis en
hjemmesidejer er kommet bagud med betalingen jvf. rc-designs webside.

PS: Sitet ser ud af lort i Mozilla på Mac. Der flyder VBScript/ASP ud
over det hele. Er det meningen det skal afvikles på klienten ?
Og hvordan har han fået fat i ASP kode som:
http://www.rc-design.dk/newsletters/Newsletter.asp
http://www.rc-design.dk/site.asp

Det kan man normalt ikke downloade ?

Sidstnævnte indeholder filstier, og diverse brugernavne/passwords.

PS: Dette er konstateret uden hacking/cracking, men alene ved at
indtaste URL'er som de kunne findes i sider der blev vist til mig.

PPS: Hvem er Compazoft ? Din eller hans udbyder ? Hvis det er din
udbyder, så vil jeg godt bevidne at have set referencer til dem ud over
det hele i ASP kode.

PPPS: Det ligner ellers databasekode af bedste Valus / Harald Nyborg kvalitet,
dvs noget der er designet for at gøre det let for hackere at lukke
databaseserver, slette databaser, og overtage maskinen. Din
inputvalidering af e-mail adresser er langt fra tilstrækkelig.

En email som:
'; shutdown- ;select '

vil alene blive afvist pga semikolon. Dette kan muligvis injectes med
noget unicode. Og jeg har ikke ledt efter andre interessante steder at
se på input / GET/POST argumenter.

Led på Internet efter artikler om SQL injection. Du er nødt til at
læse sådanne hackervejledninger for at beskytte dig mod dem. Jeg turde
ikke have en af dine løsninger kørende på en server med data..

Fra : Dennis Sjøbeck

Dato : 30-01-03 12:03

Hejsa - som svar til nogle af dine spørgsmål...

Det er kun designet der er lavet. Alt andet + kode er ikke færdigt og ikke
gennemtestet !

De der .asp sider som du henviser til - det er ikke mine (højst
sandsynligt nogle han har 'taget' et andet sted fra)

Compazoft - aner ikke hvem det er ?

Dennis

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 30-01-03 00:17

Det var da også lidt dumt måske, fremover burde du vise siden på din
computer hvor kunden kan se den der, så kan kunden ikke tage noget med hjem
Hvis der er for lang afstand mellem dig og kunde, så sæt prisen op med 500
kr så du har råd til at køre til kunde.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-01-03 14:00

Dennis Sjøbeck <dennis@sjoebeck.dk> wrote:

> [...]
> Hans kopiside: www.rc-design.dk
>
> Nu er mit spørgsmål ? kan jeg politianmelde ham ? Skal jeg ringe/skrive til

Jeg ved godt at det måske ikke er den rette gruppe, men kors hvor er det
noget lort du har lavet.

Det test site der ligger på dit eget domain virker jo overhovedet ikke
ordentligt og det der ligger på din kundens site ligner jo ikke dit.

Laver RC Design selv webdesign ? Og hvorfor laver de så ikke deres eget
site ?

Som Povl også skriver, hvordan kan han have kopieret dine asp filer ?

Det hele virker sådan lidt amatøragtigt og når du kan finde på at gå fra
en pris med moms til sort arbejde, så virker det hele endnu mere
bøvlet.......!!!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : RoJo

Dato : 30-01-03 14:39

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at det måske ikke er den rette gruppe, men kors hvor er det
> noget lort du har lavet.

Helt rigtigt, det er ikke den rette gruppe. Og han har ikke spurgt om din
kommentar til designet/programmeringen.

> Det test site der ligger på dit eget domain virker jo overhovedet ikke
> ordentligt og det der ligger på din kundens site ligner jo ikke dit.

Synes nu det ligner meget godt.

> Som Povl også skriver, hvordan kan han have kopieret dine asp filer ?

Ingen asp filer er kopieret, som skrevet i svaret til Poul

> Det hele virker sådan lidt amatøragtigt og når du kan finde på at gå fra
> en pris med moms til sort arbejde, så virker det hele endnu mere
> bøvlet.......!!!

Sort arbejde har da ikke noget med amatør, at gøre. Og der står heller ikke
noget
om sort arbejde nogle steder.

> http://www.gylling.net/

Hvordan ville du have det, hvis jeg sagde:
"Kors hvor er det noget lort DU har lavet. DET lugter af amatørarbejde !!"
Ikke rart vel !?
----------
RoJo

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-01-03 14:45

> Hvordan ville du have det, hvis jeg sagde:
> "Kors hvor er det noget lort DU har lavet. DET lugter af amatørarbejde !!"
> Ikke rart vel !?

Jeg er da komplet ligeglad - det er mit private site, som er grimt og
totalt uden stil, men det virker.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-03 17:50

In article <1fplqns.1acme3g6mcjy8N%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Det hele virker sådan lidt amatøragtigt og når du kan finde på at gå fra
> en pris med moms til sort arbejde, så virker det hele endnu mere
> bøvlet.......!!!

Det kan være han laver det om til 5000 kr inkl. moms, for at få
bare en del af sine penge. Man har før hørt om personer der
laver del-bevillibger for at slippe uden om grænser.

Fra : Dennis Sjøbeck

Dato : 30-01-03 20:15

Sikke en diskussion der kom i gang. jeg vil da godt lige besvare nogle af
spørgsmålene så det er helt afklaret !

SPØRGSMÅL: "> Det test site der ligger på dit eget domain virker jo
overhovedet ikke
> ordentligt og det der ligger på din kundens site ligner jo ikke dit."

SVAR: det er ikke meningen at det skal virke - jeg fattet jo netop mistanke
til ham og hans kreditværdighed ! - så jeg har kun koncentreret mig om
designet som kan ses på www.sjoebeck.dk/rcdesign1 - resten er aftalt til
senere timepris...

SVAR: Det der ligger på min kundens side er IKKE mit. Det er det næste firma
han har taget røven på - jeg har snakket med dem og vi har aftalt et videre
forløb med Ribers. Kunden har endda bekræftiget til det nye firma at han var
ophavsmand til mit design ?

SVAR: Det er ikke mine .asp filer ! men også det nye firma - P.S. Efter
samtale med det nye firma viser det sig at de nu har lavet for 17.000,- ex.
moms - men jeg tror arbejdet stopper nu !

SPØRGSMÅL: "når du kan finde på at gå fra en pris med moms til sort arbejde,
så virker det hele endnu mere
bøvlet"

SVAR: Jeg laver ikke sort arbejde. Jeg bad ham indbetale 5000+ moms som
forskud (pga min mistanke), men han sagde at hvis han skulle udbetale beløb
større end 6000, så skulle han kontakte sin revisor? Så vi aftalte at han
skulle indbetale 5000 % moms (som et slags forskud) og så skulle den samlet
faktura senere lyde med moms og resttimer)

- og som samlet svar på kritik af siden - så synes jeg måske ligesom RoJo at
det hører til i anden gruppe

Dennis Sjøbeck
www.sjoebeck.dk

Fra : Kim

Dato : 30-01-03 23:26

Hejsa

Fuck hvor har jeg lyst til at spamme sådan en spade.

Hvis jeg oplever det går jeg STRAKS til min advokat !!!

mvh
Kim

Fra : jopa

Dato : 30-01-03 23:37

"Kim" skrev bla.
> Fuck hvor har jeg lyst til at spamme sådan en spade.
> Hvis jeg oplever det går jeg STRAKS til min advokat !!!

Har du såen en

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 31-01-03 11:39

"jopa" <j@paulsen.mail.dk> wrote in message news:b1c9cu$8qb$1@sunsite.dk...
> "Kim" skrev bla.
>
> Har du såen en
>
> --
> Mvh. John
> www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Hehehehe - ja, min bedste advokat er min faktasi advokat - når jeg nævner
hans navn for andre (jeg omtaler ham som advokaten) så plejer der at ske
ting og sager. Han er billig og han gør alt hvad jeg siger : )
Nogle gange må jeg også bruge hans fætter, men han er svinedyr så ham undgår
jeg helst.....

mvh
Kim