Hjemmeside/website
Fra : Tommy

Dato : 26-01-03 19:53

Hejsa

Jeg har et problem med en hjemmeside/website jeg har lavet.

Hjemmeside er lavet i min fritid, som en supportside/site (For at hjælpe
mine kollegaer, kunder og mig selv i det daglige), til kunder i det firma
jeg er ansat i, kunderne kommer ind til hjemmesiden (Som jeg hoster og
ejer), via et link fra firmaets hjemmeside.
Problemet er nu, at mit firma vil have min hjemmeside til deres site, kvit
og frit, men jeg har gjort krav på arbejdsløn for den tid jeg har brugt på
at lave denne side, men det vil de ikke, da de mener de har ret til at få
alt udleveret (Produktet er en del af et partnerprogram, hvor jeg arbejder i
en serviceafdeling hos/for producenten).

Hvad har jeg krav på og ret til, skal jeg bare forære dem koden (Alt er
skrevet i PHP & Java).

Tommy

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 26-01-03 20:37

"Tommy" <tommy@missekat.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en serviceafdeling hos/for producenten).
>
> Hvad har jeg krav på og ret til, skal jeg bare forære dem koden (Alt er

Selvfølgelig skal du ikke forære noget væk, du har jo ophavsretten til
produktet (din hjemmeside), firmaet skal da kun være lykkelige for at de har
mulighed for at udnytte at du har været villig til at stille server plads og
arbejdskraft tilrådighed gratis!. Hvis du er villig til at skille dig af med
produktet så tilbyd dem at købe det. Hvis ikke så kan du lukke det, eller
ændre
navnet på den fil deres link henviser til.

Jeg tror din arbejdsgiver måske har kigget i "lov om arbejdstageres
opfindelser" og derfor tror at han bare kan kræve det udleveret.

mvh.
N.O.Svendsen

Fra : TGD

Dato : 26-01-03 21:39

"N.O.Svendsen" <nos@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> ændre
> navnet på den fil deres link henviser til.

Høm nu kender vi ikke hans ansættelseskontrakt hellere inte hans
jobfunktion, det kunne tænkes at det som firmaet beder om er OK. [Sidder og
tænker på programmører]

<KLIP>

Fra : Tommy

Dato : 26-01-03 21:49

Hej Igen

Jeg er Teletekniker & der er intet i min ansættelsesforhold vedr. emnet.

Håber det gavner

Tommy

Fra : rea721

Dato : 27-01-03 00:28

Tommy wrote:

> Håber det gavner

Er det er "hemmelig" hjemmeside ?

Hvis ikke, så kom med et link.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse