Peder Jensen - 19. April 1823/24 - Fredens~
Fra : Marc Miltoft

Dato : 09-03-03 17:12

Ifølge FT 1855 (kort nr. 727)og 1860 (kort nr. 877) - Fredensborg Slots
sogn, Frederiksborg, er Peder Jensen født 19. April 1823/24 i Fredensborg,
men det passer ikke med Fredensborg sogns kirkebog, hvor der ikke er født
nogle Peder Jensen fra 1822 -1825.
Ifølge FT'erne er hans kone Ane Andersdatter født 26. Aug 1819 i Karlebo,
hvilket har vist sig, at passe, da jeg har fundet hende der.

Men hvor er han så født henne? Står der ikke Fredensborg?

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 09-03-03 17:19

Marc Miltoft" skrev:

> Men hvor er han så født henne? Står der ikke Fredensborg?

Kan der ikke stå Frederiksborg Slotssogn?

Ellers prøv Asminderød Sogn som er det "almindelige" sogn omkring
Fredensborg/Asminderød.

TT

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 09-03-03 17:44

Hej
Du skal nok søge i Asminderød, også folketællingerne for Asminderød.
Jeg har arbejdet en del med Asminderød sogn og flere gange faldet over
henvisninger til Fredensborg Slot.
Kirken på Fredensborg er en privatkirke som tilhører slottet og den er efter
hvad jeg husker ikke en selvstændig sognekirke.

Niels Gjermandsen

Fra : Bent Mortensen

Dato : 09-03-03 18:04

Fra : Bent Mortensen

Dato : 09-03-03 18:05

Hej Mac
det kunne være ham her
Husstand: Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Gørløse, 1834, 21, Gjørløse
By, Et Huus

Kildenavn, Køn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv,
Matr.nr./Adresse, Kildestednavn, Kildefødested
Jens Jørgensen, M, 51, Gift, , Huusmand lever af sin Jordlod, Et Huus,
Gjørløse By,
Birthe Thomasdatter, K, 46, Gift, , Hans Kone [Jens Jørgensen], Et Huus,
Gjørløse By,
Jørgen Jensen, M, 14, Ugift, , Deres Børn [Jens Jørgensen / Birthe
Thomasdatter], Et Huus, Gjørløse By,
Niels Jensen, M, 12, Ugift, , Deres Børn [Jens Jørgensen / Birthe
Thomasdatter], Et Huus, Gjørløse By,
Peder Jensen, M, 9, Ugift, , Deres Børn [Jens Jørgensen / Birthe

Fra : Jens E. Christiansen

Dato : 09-03-03 18:15

Mon ikke det skal være Frederiksborg slotssogn (Hillerød)?

JeC