Film nr,fundet på family search
Fra : ;-\) Skipper

Dato : 07-03-03 17:16

Jeg har rodet lidt rundt på family search, og fundet et film nr 500483, som
omhandler noget jeg sikkert kan starte med, hvad nu? skal jeg så på
landsarkivet med det nr? eller hvad, det er ikke nemt at komme i gang.

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 07-03-03 17:35

Nej, Mormonernes numre kan ikke bruges til noget på landsarkiverne. Du skal
henvende dig på en af Mormonkirkens læsesale og bestille den pågældende film
til gennemsyn der.

vh
Erik

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 07-03-03 18:03

" Skipper" skrev i en meddelelse > Jeg har rodet lidt rundt på family
search, og fundet et film nr 500483, som
> omhandler noget jeg sikkert kan starte med, hvad nu? skal jeg så på
> landsarkivet med det nr? eller hvad, det er ikke nemt at komme i gang.

Hej Skipper!
Hvad har du at starte på ? forældre, bedsteforældre, oldeforældre eller

Hilsen
Jeannie Kristensen
--
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/
(opdateret 5. marts 2003)

Fra : Bodil Madsen

Dato : 07-03-03 19:48

Nogle af de batch nr. du finder i Familysearch er indtastede kirkebøger, som
du kan se på nettet. Det er dem med et C og M foran nummeret. Så ikke alt
behøver at bestilles hjem.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Alf Christophersen

Dato : 08-03-03 16:06

On Fri, 7 Mar 2003 19:48:23 +0100, "Bodil Madsen"
<annabodil@nyraad.net> wrote:

>Nogle af de batch nr. du finder i Familysearch er indtastede kirkebøger, som
>du kan se på nettet. Det er dem med et C og M foran nummeret. Så ikke alt
>behøver at bestilles hjem.
'Batch 500483 er dog ikke noen kirkebok, men heller en genealogi eller
kopier av kirkelige handlinger. I det siste tilfelle kan det være
vanskelig å få tilgang om man ikke er medlem selv
Noen av disse filmene er også tilgjengelige i Family Search. Det er
bare å søke på batchnummer og se hva som skjer.

Fra : ;-\) Skipper

Dato : 07-03-03 20:00

Jeg er faktisk dårligt atartet, men vil gerne igang og det er mine bedste
forældre jeg vil starte med.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-03-03 03:05

" Skipper" <Ibpihl@ofir.dk> wrote in message news:3e68c5b8$0$25845$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg har rodet lidt rundt på family search, og fundet et film nr 500483, som
> omhandler noget jeg sikkert kan starte med, hvad nu? skal jeg så på
> landsarkivet med det nr? eller hvad, det er ikke nemt at komme i gang.

hvad hedder kileden ?

Hugh W

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-03-03 03:13

> [...]
> omhandler noget jeg sikkert kan starte med, hvad nu? skal jeg så på
> landsarkivet med det nr? eller hvad, det er ikke nemt at komme i gang.

Kirkebøger, 1649-1913 Den Danske Folkekirke. Ebeltoft købstad (Randers)

også Viborg LAV

og Rigsarkiv Kbhn

måske Randers eller Ebeltoft lokalarkiv (telefon først)

Hugh W

Fra : Bent Andersen

Dato : 12-03-03 12:49

> [...]
> landsarkivet med det nr? eller hvad, det er ikke nemt at komme i gang.
> Filmnummeret refererer til mormonernes filmnumre.Det er muligt at gå til
en af deres slægthistoriske centre og mod en mindre betaling låne filmen
,som så kan gennemgås på centret.Adressen på slægthistoriske centre i
Danmark kan findes på mormonernes hjemmeside.