Udflugtssteder.
Fra : Poul Erik Kjærgaard ~

Dato : 03-03-03 15:41

Det var en interessant diskusionen omkring udflugtssteder, men - jeg savner
indlæg fra omegnen af Nørresundby/Aalborg. Selv kan jeg huske navne som:
Engholm Strand - Skytteplantagen - Skovpavilionen er der nogen der kan huske
noget om disse eller andre?. Hilsen Poul E. Larsen.

Fra : Krabsen

Dato : 03-03-03 18:25

f.eks..

Egholm (Kronborg findes endnu)
Tolne bakker (bygninger findes endnu)
Mosskov (findes endnu, men dog ikke som trinbræt)
Ulvedalen/Ulvedybet (hvad var det nu lige det hed?) ved Gjøl (findes vist
ikke mere)
Skal-pavillionen ved Nibe (findes endnu)
Poulstrup sø
Lundby Krat (nedrevet)
Lundby bakker (ny )
Hesteskoen (hvis aldrig været udskænkning)
Hammer Bakker v/Bålbakken (nu privat bolig)

mvh

Krabsen

Fra : Evald Adamsen

Dato : 03-03-03 19:24

Et lille bidrag uden de store udredninger

Kronborg . gæstgiveri på Egholm

Skovpavilionen , I nærhed af eternitfabikken ( idag)
lå der et forlystelsesanlæg der førehen hed Blegkilde men om Blegkilde
blev til Skovpavilionen ved jeg ikke, men vil gerne undersøge det ??

Tivoli Karolinelund, det hed det da jeg var barn ( i 50èrne) hedder i dag
Tivoliland

Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : K. Thidemann

Dato : 03-03-03 22:13

On Mon, 3 Mar 2003 19:23:37 +0100, "Evald Adamsen"
<adamsen@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
> lå der et forlystelsesanlæg der førehen hed Blegkilde men om Blegkilde
>blev til Skovpavilionen ved jeg ikke, men vil gerne undersøge det ??

Mon ikke der menes Skydepavillionen i Mølleparken.

eller Skovbakken (Variete) der lå lige før Aalborg Sygehus

Se siden

http://www.noks.dk

Journalnr: 326/1
Blegkilde pavillion Arkitekt Glahn

Eller

https://www.aalborg.dk/https/tonnies/sogning.asp

Fra : Alf Christophersen

Dato : 03-03-03 23:28

On Mon, 3 Mar 2003 18:24:48 +0100, "Krabsen" <news@krabsen.dk> wrote:

>f.eks..
>
>Egholm (Kronborg findes endnu)
>Tolne bakker (bygninger findes endnu)

Var der ikke også noe med Bakke Skov omkring 1965??

Fra : Krabsen

Dato : 03-03-03 18:49

Tefal-hukommelsen rummer sådan noget som f.eks..

Egholm (Kronborg findes endnu)
Tolne bakker (bygninger findes endnu)
Mosskov (I drift endnu, men dog ikke som trinbræt)
Ulvedalen/Ulvedybet (hvad var det nu lige det hed?) ved Gjøl (findes vist
ikke mere)
Skal-pavillionen ved Nibe (findes endnu som restaurant)
Poulstrup sø (nedrevet/ombygget til privat)
Lundby Krat (nedrevet)
Lundby Bakker (ny)
Hesteskoen (vist aldrig været udskænkning)

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-03-03 20:46

"Krabsen" skrev i en meddelelse

> Tefal-hukommelsen rummer sådan noget som f.eks..
>

> Egholm (Kronborg findes endnu)
> Tolne bakker (bygninger findes endnu)
> Mosskov (I drift endnu, men dog ikke som trinbræt)

O.s.v. ...

Men ellers kan du se hele det meget store antal skrivelser om
udflugtsstederne på dk.videnskab.historie.lokalhistorie.

Det var under det lokalhistoriske tråden kørte. Og jeg skal love for
at der kom mange indlæg.

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Hans Poulsen

Dato : 03-03-03 23:46

"Krabsen" <news@krabsen.dk> wrote in message news:<b404ih$es0$1@sunsite.dk>...
> [...]
> Lundby Bakker (ny)
> Hesteskoen (vist aldrig været udskænkning)
> Hammer Bakker v/Bålbakken (nu privat bolig)

Min barn- og ungdom faldt ved foden af Hammer Bakker, som var
vores naturlige tumleplads. Jeg har aldrig hørt betegnelsen
"Bålbakken". Hvor lå den, og hvad er det for en privat bolig,
der omtales?

Med venlig hilsen
Hans Poulsen

Fra : Krabsen

Dato : 04-03-03 09:29

Hvis du kører via Sulsted Kirke og så stik ind i skoven mod sydøst, ender
vejen stort set ved et 'dobbelthus'. Der var for maaange år siden - nok
næsten før min tid - dels et savværk, dels et traktørsted.
Jeg husker ikke navnet på stedet, men bakken lige for enden af vejen hedder
Bålbakke, så jeg tænkte det kunne hjælpe med stedbestemmelsen..

mvh
Krabsen

Fra : Hans Poulsen

Dato : 04-03-03 22:08

"Krabsen" <news@krabsen.dk> wrote in message news:<b41o50$skj$1@sunsite.dk>...
> [...]
> Jeg husker ikke navnet på stedet, men bakken lige for enden af vejen hedder
> Bålbakke, så jeg tænkte det kunne hjælpe med stedbestemmelsen..

Kære Krabsen

Tak for din beskrivelse. Jeg gi'r mig. Vi unger "angreb" altid
bakkerne fra
et punkt så langt væk fra Sulsted Kirke, som du kan komme, nemlig fra
Vodskov
Kirke. De to favoritture var den smukke vej på sydsiden af bakkerne
fra Vodskov til Vestbjerg og turen ind gennem bakkerne fra Vodskov til
Grindsted. Området,
hvor Bålbakken ligger, er den del af de pragtfulde Hammer Bakker, som
jeg kender mindst til. Hver sommer gennemkrydser jeg bakkerne, og
næste gang vil jeg følge din rute for at gøre mig lidt mere bekendt
med den del af området.
Din og min lille udveksling har fået mig til at tage Niels Hedins
vidunderlige
bog HAMMER BAKKER - Et Mindeskrift - fra 1931 ned fra reolen. Den
kender du selvfølgelig. Nu ved jeg, hvad jeg bruger de næste par timer
til.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
Frederiksberg